Casa Națională de Pensii a venit cu o serie de clarificări referitoare la întregul proces de recalculare prevăzut de noua lege a pensiilor nr 360/2023. Autoritățile încearcă să liniștească pensionarii nemulțumiți.
Casa de Pensii susține că este cea mai amplă reformă a sistemului public de pensii și a vizat recalcularea a circa 4,6 milioane de pensionari, într-un timp scurt. Mai mult, din această cauză au apărut și erori.
CNPP asigură seniorii de faptul că remedierea erorilor se va face în cel mai scurt timp posibil, iar orice problemă se poate rezolva prin căile puse la dispoziție. Cu ajutorul unei cereri, se poate solicita recalcularea deciziei.
„Având în vedere ultimele știri din spațiul public referitoare la procesul de recalculare prevăzut de noua lege a pensiilor nr.360/2023 privind sistemul public de pensii, facem următoarele precizări:
Procesul de recalculare a reprezentat cea mai amplă reformă a sistemului public de pensii ce vizează recalcularea tuturor pensiilor în plată, la data de 31.08.2024, impactând cca 4,6 milioane de pensionari. În această perioadă, odată cu transmiterea deciziilor de recalculare și a taloanelor de pensie, au apărut unele neconcordanțe.
Facem referire în special la situația în care pensionarul a primit talonul de plată cu pensia aferentă lunii august 2024 deși intrase în posesia deciziei de recalculare în cuprinsul căreia era evidențiat un venit mai mare. Aceste situații izolate au fost determinate de perioada foarte scurtă avută la dispoziție pentru emiterea a peste 4,6 milioane de decizii.
Aceste disfuncționalități au fost identificate și vor fi remediate în cel mai scurt timp posibil, urmând ca pensionarii să primească sumele cuvenite începând cu data intrării în vigoare a noii legi”, a transmis Casa Naţională de Pensii, într-un comunicat de presă.
După ce s-au verificat toate datele importante de pe decizia primită, adică CNP-ul, stagiul de cotizare, perioadele de contribuție la sistemul de pensii, punctele de pensie contributive și suma trecută, aceștia pot formula o cerere de revizuire.
În urma acestor verificări, pensionarul nemulțumit poate depune cererea de revizuire la Casa de Pensii care se află în raza teritorială în termen de 30 de zile de la primirea plicului cu decizia.
Cererea trebuie să conțină copia deciziei de recalculare, actele doveditoare care să susțină motivele revizuirii și orice alt document relevant pentru situația în care se află pensionarul. Casa de Pensii va analiza cererea cu documentele depuse și va emite o nouă decizie în termen de 30 de zile. Mai departe, în cazul în care există, în continuare, nemulțumiri, puteți contesta decizia în instanță.