O Dacia 1300, cu ITP valabil, se vinde la un preț mare, în funcție de anul fabricației. Unele vehicule pot să fie declarate istorice, dar trebuie să îndeplinească niște condiții.
Cu zeci de ani în urmă, în perioada comunismului, Dacia 1300 era printre puținele mașini care puteau fi văzute în trafic. Mulți români au avut acest model, care este o apariție rară acum.
Foarte puține persoane mai văd această mașină în trafic în 2024. Modelul este deținut de persoanele pasionate de mașinile vechi. De asemenea, alții vând acest autoturism.
Prețurile variază în funcție de anul în care a fost fabricat autoturismul. Un proprietar vinde o Dacia 1300, din anul 1973, la 2.400 de euro.
Acesta a precizat, în anunțul său, că “mașina este funcțională, toate actele pentru înscriere, se oferă fiscal”.
Într-un alt anunț, un proprietar vinde o Dacia 1300 la preșul de 1.890 de euro, modelul fiind fabricat în 1976. Mașina este în stare funcțională, iar ITP-ul este valabil până în septembrie 2025.
“Dacia 1300 din 1976 originală – ITP valabil până în septembrie 2025. Acte în regulă, înmatriculată, carte, talon, vânzare cu contract, taxe la zi, se oferă fiscal.
Autoturismul este în stare de funcționare, recent adus de mine pe roți, de la aprox. 600 km distanță, se comportă bine la drum, ambreiaj foarte bun, cutia de viteze originală, în 4 trepte, funcționează foarte bine.
Aspect exterior și interior original, autoturism complet. Mașina este echipată cu bare cromate originale în stare foarte bună, fixate cu tampoane mari.
Oglinda exterioară originală cromată, ornamente cromate praguri modelul lat – 1976, ornament cromat portbagaj, ștergătoare parbriz cromate originale IPAS.
Anunțul este destinat tuturor celor care sunt interesați să achiziționeze un autoturism clasic Dacia 1300 și în special pasionaților și cunoscătorilor, care știu care sunt aspectele, elementele și detaliile care fac diferența, la cumpărare”, a scris acesta în anunț, notează antena3.ro.
Un alt proprietar a postat un anunț în legătură cu o Dacia 1300 din anul 1983. Prețul este de 2.900 de euro, iar mașina are “atestat vehicul istoric, asigurare valabilă, ITP expirat”.
Registrul Auto Român (RAR) eliberează cartea de identitate a unui vehicul numai dacă acesta are un atestat emis de Retromobil Club România.
Reprezentanții RAR verifică existența atestatului, dar și starea tehnică a mașinii. Aceștia au în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricației.
Vehiculele istorice beneficiază de un alt regim fiscal, iar proprietarii lor nu mai sunt nevoiți să plătească anumite impozite și de rovinietă. Pentru asigurarea RCA, aceste vehicule au un regim special.
Membrii Retromobil Club înscriși de cel puțin 6 luni au de plătit de taxă de 60 de lei pentru 6 luni sau de 100 de lei pe an pentru această asigurare, potrivit juridice.ro.
Facilitățile enumerate au rolul de a-i încuraja pe oameni să dețină vehicule istorice și să le recunoască importanța culturală.
Mașina trebuie să fie complet originală pentru a fi declarată vehicul istoric. Aceasta trebuie să aibă toate piesele originale, neschimbate de-a lungul timpului.
În plus, trebuie să fi trecut mai mult de 30 de ani de la încetarea producției modelului respectiv pentru a fi considerat un vehicul istoric. Anul în care s-a încheiat fabricarea acestui tip de vehicul este luat în considerare, nu data fabricației pentru fiecare mașină în parte.
După ce este constituit un dosar la Retromobil Club România, vehiculul este inspectat de o comisie specializată. Dosarul este trimis la București pentru evaluarea finală. În cazul în care autoturismul îndeplinește toate condițiile, este emis atestatul de vehicul istoric.
Ulterior, după ce obțin atestatul de la Retromobil, proprietarii trebuie să se prezinte la RAR. Dacă autoturismul îndeplinește cerințele, se va menționa “vehicul istoric” pe cartea sa de identitate. În același timp, mașina trebuie să fie complet funcțională și nu trebuie să aibă urme de rugină.