Asta, pentru că nu doar românii dau banii pe așa ceva, ci și străinii. Așadar, chiar dacă nu ajung să coste milioane de euro precum un Ford de acum 70 de ani, iată că un Aro 246 fabricat în 2005 se vinde cu 15.000 de euro. Anunțul a fost publicat pe un grup de Facebook unde se întâlnesc iubitorii de mașini românești.
”Vând ARO 246 motor Andoria E3, cv Eaton, fabricație 2005 cu următoarele dotări: Servo, geamuri fumurii omologate, radio cd, temporizator ștergătoare, ceas oglinda interioara, sirocco webasto, proiectoare, Blocant spate, interior piele de fabrica, carte service, proprietar unic în țară. Preț 14.500 euro”, e scris în mesajul de vânzare din Argeș, conform Adevărul.
Reacțiile au venit instant și au fost, majoritatea, pozitive. ”Arată superb înainte de toate! Prețul este ușor prohibitiv, dar pentru un adevărat pasionat…”, a scris un internaut. ”Cel mai ieftin G-Klasse!”, a glumit un alt internaut. Cu toate acestea, au ajuns la anunț și cârcotașii.
”La banii ăștia nu o s-o vinzi în veci! Un VW Tuareg 3000 V6 la 14 ani costă 9.000-10.000 euro în stare impecabilă și full dotari, fără nici un grad de comparație! Eu, care am avut și una și alta, îți spun că dacă iei 3.000 euro pe el să-l dai, dacă nu ține-l pentru tine”, s-a plâns un individ.
”Din alea găsești cu miile de vânzare, Aro în starea cum se prezintă cel din postare cam câte crezi că sunt la vânzare? O mașină cu cât este mai rară, cu atât este mai valoroasă. Ca să știi și tu să nu comentezi degeaba!”, a intervenit o altă persoană în această discuție, care s-a aprins rapid.
”Ce frumos e. Doamne ajută să-l ia cineva care să-l îngrijească şi să se bucure de el. Pentru o secundă mi-am imaginat că eu sunt acea persoană şi acum e al meu. Atât mi-am permis”, a scris un alt bărbat. Cu toate acestea, un colecționar a remarcat că la acest preț mai bine adaugă 1.000 de euro și își ia un BMW X5 din 2013.
Acest comentariu nu a fost prea apreciat de internauți, care l-au ironizat pe amatorul de mașini comerciale. ”Cu volan pe dreapta. Și trebuie să ne spui nouă? Ia-ți vere…”, i s-a răspuns destul de agresiv. Concluzia generală a fost că astfel de autoturisme sunt vânate mai ales de colecționari, deci nu de oricine.
”Peste 10 ani valoarea X5 ului scade, peste 10 ani valoarea Aro-ului crește și mai mult. Valoare are pentru cei care au trăit și copilărit cu ea. Potențialii doritori dispar și ei cu trecerea timpului. Nu mai spunem că urmașul posesorului o va vinde pe o excursie în Dubai…
ARO este o masina pentru bărbații adevărați. Mai greu asta la generațiile viitoare de pensați cu unghiuriile cu lac. Pasiunea pentru ARO este un mix între trecut, aprecierea în trafic și un cost de achiziție rezonabil. Spor la vânzare!”, a explicat un fin cunoscător al fenomenului.
Concluzia a fost trasă de un colecționar cu experiență, care îl încurajează pe cel care a dat anunțul să nu renunțe la preț, semn că există o piață și pentru aceste vehicule ”comuniste”. ”Felicitări proprietarului, am avut 243 cu andoria de 90 cai, cutie în 5 trepte. Motoare silențioase și foarte fiabile pentru vremea aceea.
Doar pentru pasionați și colecționari. Această nișă de clienți e foarte redusă, însă la cum arată, proprietarul, cu ceva noroc, își ia banii pe ea. Nu este pentru săraci. Exclus. E numai pentru pasionați care pot să îl întrețină. Superb exemplar. Cine cunoaște știe că așa este”, se arată în mesaj.