FRF a decis să meargă la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) după performanța remarcabilă reușită de echipa națională a României la Campionatul European din Germania, așa cum FANATIK a dezvăluit.
Răzvan Burleanu a decis să facă acest gest după ce sintagma a devenit folosită de toată presa și suporterii naționalei României în urma calificării în optimi la turneul final.
„Generația de Suflet” a fost ca un răspuns la „Generația de Aur”. Denumirea descrie cel mai bine calitatea principală a actualilor jucători din lotul condus de Edi Iordănescu și apoi de Mircea Lucescu.
FANATIK a aflat că eforturile financiare nu au fost unele mari. Federația Română de Fotbal a plătit doar 2.700 de lei pentru acest demers la OSIM.
Pe site-ul Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci cererea FRF-ului este încă în curs de validare. Federația Română de Fotbal a făcut acest demers încă de pe data de 28 iunie, la două zile distanță de meciul calificării cu Slovacia, încheiat la egalitate, scor 1-1.
Răzvan Burleanu a apelat pentru acest proces la serviciile Agenției de Proprietate Industrială Appello Brands SRL din Sibiu, care a mai colaborat și cu Federația Română de Tenis.
Sintagma „Generația de Suflet” a rămas întipărită în inimile suporterilor și este folosită în continuare de către fani, dar și de către oamenii din fotbalul românesc, mai ales de Edi Iordănescu, cel care a venit cu ideea.
Această acțiune vine poate și pentru a acoperi gafa făcută de FRF care nu a înregistrat marca „Generația de Aur”. Aceasta este deținută de către foștii mari fotbaliști prin Gică Popescu, cel care s-a ocupat de toate formalitățile.
Federația Română de Fotbal are cu siguranță mai multe motive pentru această acțiune. Unul dintre cele mai importante e că această marcă ar fi protejată 100% din punct de vedere legal. Un alt motiv e că poate crește valoarea brand-ului FRF, în timp ce marca poate fi valorificată mai bine.