News

Cât ar putea să coste benzina și motorina în următoarea perioadă. De ce nu poate exista o plafonare la fel ca în alte țări

Experții în domeniu transmit cât ar putea să coste benzina și motorina în următoarea perioadă. Motivul simplu pentru care nu poate exista o plafonare la fel ca în alte țări
19.06.2022 | 09:33
Cat ar putea sa coste benzina si motorina in urmatoarea perioada De ce nu poate exista o plafonare la fel ca in alte tari
Cât ar putea să coste benzina și motorina în următoarea perioadă în România. Sursa foto - hepta.ro
ADVERTISEMENT

Greu de crezut, dar România ar putea trece printr-o altă perioadă a scumpirilor în privința benzinei și a motorinei. Astfel, preţul și așa ridicat al carburanţilor ar putea exploda în viitorul apropiat.

Cât ar putea costa un litru de benzină sau motorină

În tot acest timp, alte state europene au luat deja măsuri. Deocamdată, guvernul de la Bucureşti n-a venit cu o soluţie oficială, în ciuda amenințărilor.

ADVERTISEMENT

Transportatorii au solicitat de urgență o plafonare a prețului, în condițiile în care, spun ei, multe companii vor intra direct în faliment dacă se continuă pe această linie.

Oficialii discută despre o reducere a accizei sau a TVA,dar rezolvarea pare a fi la fel de îndepărtată ca la începutul crizei, având în vedere că urmează și o perioadă de concedii.

ADVERTISEMENT

Vă readucem aminte că anul trecut, un litru de motorină se vindea, în medie, cu 5,6 lei. Cam la fel era și prețul pentru unul de benzină.

La jumătatea anului 2022, un litru de motorină costă 9,2 lei pe litru, iar cel de benzină 8,7 lei. Vorbim, aşadar, despre o creştere de peste 60 de procente la motorină şi de peste 50% la benzină, într-un singur an, creșteri care ar putea să continue mult și bine dacă guvernanții nu se implică.

ADVERTISEMENT

Aflați în opoziție, cei de la USR au anunțat că doresc reducerea TVA-ului la carburanţi, de la 19 la 5%. Nu toată lumea este însă de acord. Nici plafonarea nu poate fi făcută ușor, în condițiile în care benzinăriile nu pot fi forțate să vândă la prețul pe care îl vrea Executivul

„Problema este cu taxele foarte mari. Şi mai ales TVA, care e o taxă procentuală. Deci, cu cât creşte preţul de bază, cu atât creşte preţul per ansamblu”, a explicat Cătălin Drulă, preşedinte interimar USR

ADVERTISEMENT

„Guvernul se uită şi la taxele şi la ceea ce ţine de reglementarea noastră, reducerea accizei… sunt lucruri la care ne uităm”, a zis și Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne.

„Ar fi o mare eroare să se lucreze astăzi pe reducerea tva-ului sau pe reducerea accizei pentru că reprezintă nişte venituri sigure şi esenţiale pentru echilibrul bugetului de stat. Nicio reţea de distribuţie şi nicio benzinărie nu poate fi forţată să vândă nelimitat la acel preţ”, a punctat Adrian Măniuţiu, analist economic.

ADVERTISEMENT