FANATIK îți spune cât câștigă angajații Metrorex în 2021, angajați care s-au blocat în subteran, au coborât pe șine și nu au mai permis circulația metrourilor! Trebuie să știți, încă de la început, că salariile acestora sunt unele destul de frumoase. De altfel, șefii duc acasă lunar zeci de mii de lei.
Vorbim despre directorul de companie și șefii de serviciu. Concret, cel mai puternic om din societate, cel care conduce metroul bucureștean încasează în fiecare lună 14.641 lei. Asta înseamnă un total de 175.692 câștigați anual, adică peste 36 de mii de euro.
Conform unui document publicat de Metrorex, unii șefi de serviciu câștigă în fiecare lună între 10.000 și 12.000, bani care le rămân în mână după plata impozitelor.
Dacă ne raportăm la cele mai mici salarii din companie, atunci acestea sunt în jurul a 3-4 mii de lei. De altfel, chiar Cătălin Drulă, actualul ministru al Transporturilor a precizat că sindicaliștii de la Metrorex n-au stat prea mult pe gânduri și și-au negociat creșteri salariale destul de zdravene.
Concret, în acest moment, din 5.678 de persoane salariate la Metrorex, nu mai puțin de 4.533, adică 80% au un salariu net, în mână, de peste 5.000 de lei.
Restul de salariați, însemnând 1.478 de persoane iau în mână peste 7.260 de lei, aproape 1.500 de euro. Un detaliu interesant este acela că absolut toţi angajaţii companiei primesc un „spor de tunel”.
Acesta reprezintă aproximativ 20% agreat prin contractul colectiv de muncă. De asemenea, salariații companiei au și spor de condiţii nocive (noxe) (10%), spor de zile festive (weekend și sărbători legale) (100%), spor de noapte (25%), spor de conducere formaţie, spor doctorat, precum şi sporul de vechime (până la 25%).
Alte posturi de șef de serviciu în Metrorex au salarii nete de circa 10.000 de lei, iar mulți șefi de birou primesc în mână peste 8.500 de lei.
În mod evident, directorul general are și consilieri. Aceștia primesc net 9.417 lei. Atenție, în sumă este inclus și deja celebrul spor de tunel.
Dacă discutăm despre administratorii baze de date, trebuie să știți că aceștia primesc un salariu net de 9.196 de lei, inclusiv cu sporul de condiții nocive. Contabilii șefi și șefi secretari adjuncți iau și eu 9.100 de lei.
Cine lucrează ca lăcătuș la Metrorex încasează lunar o sumă destul de frumoasă. Aceștia duc acasă peste 8.600 de lei, la fel ca un șef de birou administrativ. Urmează apoi o serie lungă de posturi încadrate între 6 mii și zece mii de lei.
Aici sunt toți cei implicați în lucrul din tuneluri, ingineri, mecanici, electricieni, tinichigii sau maiștri. Aceștia lucrează aproape non stop în subteran.
Interesant este însă că spor de tunel încasează chiar și cei angajați pe funcția de traducător la Metrorex. Aceștia iau 6600 de lei, bani în mână. Puțin peste, 6.691 de lei primesc și cei care lucrează la protecția datelor, laboranții și consilierii juridici.
Din organigrama Metrorex nu avea cum să lipsească psihologul. Acesta încasează 6400 de lei în fiecare lună. Zidarii, zugravii și instalatorii pe care îi mai vedeți prin stații desfășurându-și activitatea au aproximativ 5.600 de lei net, în timp ce un telefonist de la metrou sau casiera încasează 5.400 de lei.
Dacă vorbim despre funcțiile plătite cel mai prost în Metrorex, atunci acestea sunt undeva la 3 mii de lei. Conform documentului prezentat de companie, există și trei excepții care scad spre 2.000 de lei, o poziție de subinginer primind chiar și 1.451 de lei.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă s-a arătat nemulțumit de felul în care sunt plătiți angajații companiei. „Metrorex nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii, dar în schimb cheltuielile salariale au crescut enorm”, a transmis acesta.
În urmă cu doar câteva săptămâni, Drulă a mai spus că venitul mediu al salariaţilor din Metrorex este de 10.000 de lei lunar şi că regia, în condiţii de pandemie şi de reducere drastică a numărului de călătorii cu metroul, a crescut cu 18% salariile angajaţilor şi a suplimentat numărul de salariaţi cu 1300.
„Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, a ținut să mai zică ministrul Transporturilor.