News

Cât costă cozonacul și carnea de miel pentru masa de Paște. Cumpărăturile s-au mutat în online

Supermarketurile virtuale sunt ultima modă când vine vorba de cumpărături online. Asta, pentru că tot mai mulți români preferă să sară peste tradiția gătitului.
17.04.2025 | 10:45
Cat costa cozonacul si carnea de miel pentru masa de Paste Cumparaturile sau mutat in online
Cât costă cozonacul și carnea de miel pentru masa de Paște. Cumpărăturile s-au mutat în online. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

Astfel, românii pot să-și comande direct de pe canapea întreaga masă de paște, de la cozonaci, pască, ouă, drob sau lumânări pentru Înviere. Alții preferă, însă, experiența clasică a cumpărăturilor din supermarket și a gătitului acasă, în familie.

Cât costă cozonacul și carnea de miel pentru masa de Paște

Conform Observatornews.ro, în magazinele online găsim inclusiv candele pentru Înviere sau vopsea de ouă, practic orice există și magazinele clasice. Ca de obicei, românii sunt foarte atenți la ce cumpără și sunt foarte interesați de prețuri, mai ales că pentru mulți bugetul este limitat.

ADVERTISEMENT

Astfel, aflăm că un kilogram de carne de miel costă între 50 și 200 de lei, un cozonac artizanal poate costa 200 de lei, o pască între 80 și 150 de lei, în timp ce vinurile pentru masa festivă de Paște pornesc de la 30 de lei.

„Avem 11 feluri de drob, de la drobul tradiţional de miel şi de porc, până la pui, curcan şi drob de peşte, avem peste 50 de feluri de cozonaci, 35 de la artizani. Pentru cine nu are timp, să-şi cumpere produsele deja gata făcute, cum ar fi friptura de miel sau sarmalele„, explică Michael Kaiser, CEO supermarket online.

ADVERTISEMENT

Românii cheltuiesc 1.000 de lei pentru un coș de cumpărături de Paște

În medie, românii cheltuie 1000 de lei pe un coș de cumpărături în această perioadă, iar mulți adaugă la comandă și alte produse. ”Ananasul rămâne în topul de cumpărături şi nu în ultimul rând mango, pe care îl regăsim în majoritatea coşurilor.

Ne aşteptăm până la sfârşit de săptămână să depăşim 5000 de comenzi. Vânzările au crescut cu cel puţin 30% comparativ cu anul trecut„, explică Florin Şelaru, manager supermarket online. Totuși, așa cum arată sursa citată, românii pun în coș produse de o calitate superioară comparativ cu alți europeni. Paradoxul e că tot românii sunt cei care vânează reducerile din cauza scumpirilor.

ADVERTISEMENT

„Dacă înainte exista un interes crescut pe partea de bio în special pentru consumul celor mici, după pandemie oamenii au fost mai interesaţi de ce cumpără, să fie mai atenţi la sănătatea lor. În lumina scumpirilor din ultima perioadă, oamenii au păstrat calitatea, dar au început să scadă frecvenţa sau numărul de produse pe care le cumpără”, a punctat și Elena Filip, specialist în retail. Statistic, masa de Paște este mai scumpă în acest an cu 30%.

ADVERTISEMENT