V-ați întrebat vreodată cât costă bateria electrică la o mașină Dacia Spring? Dacă vă apropiați de termenul în care aceasta trebuie înlocuită e important să știți că prețul este unul uriaș.
În octombrie 2020, Grupul Renault lansa pe piață Dacia Spring, primul automobil electric sub brand românesc. La acea dată, alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia prezenta şi două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing şi o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanţe scurte fără emisii poluante.
An de an, Dacia Spring s-a vândut în zeci de unități la nivelul continentului european. De exemplu, în 2023, constructorul român a comercializat 61.803 unități.
A fost o creștere cu 26,4% față de 2022. Dacia Spring s-a situat pe poziția a 3-a în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
O astfel de mașină electrică este echivalentă cu o economie uriașă pentru șoferi. Asta dacă ne uităm la faptul că nu mai există grijă alimentării cu carburanți, care sunt tot mai scumpi.
În schimb, apare la orizont, în decurs de câțiva ani de la achiziția mașinii, o problemă destul de majoră: prețul bateriei. Trebuie spus că garanția bateriilor modelelor electrice este foarte importantă. De ce? Foarte simplu: bateria este cea mai scumpă componentă a unei mașini electrice.
O perioadă mai lungă de garanție este de preferat atunci când cumpărați o astfel de mașină. De exemplu, la Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață la ora actuală – model standard (de la 8.990 euro, cu TVA, prin programul Rabla Plus în 2023), prețul unei baterii urca la 7.000 de euro.
De pe site-ul constructorului auto român aflăm că garanția bateriei modelului Dacia Spring este de 8 ani sau 120.000 km. Capacitatea minimă de încărcare garantată a acesteia este de 75%.
Prețul bateriilor la Dacia Spring nu este departe nici de valoarea modelului nou al autoturismului. În aprilie 2024, Dacia a anunțat oficial prețurile noului Spring facelift pentru piața din România. Astfel, modelul electric de oraș pornește de la 11.800 de euro prin programul Rabla Plus.