Românii continuă să aducă vehicule second hand de pe piața Uniunii Europene și în acest an. Cât costă, în 2025, să aduci o mașină SH din Germania. Reguli noi după aderarea României la Schengen.
Conform statisticilor din ultimii ani, aproape jumătate dintre mașinile second hand (SH) din România sunt aduse din Germania. Majoritatea cumpărătorilor români pleacă de la ideea că șoferii germani au mai multă grijă de vehicule.
La o primă vedere, mașinile de pe piața germană sunt mult mai ieftine decât cele din țară. Pe de altă parte, la bugetul pe care îl alocați pentru valoarea unui vehicul SH din acest stat trebuie să mai adăugați niște costuri destul de mari în 2025.
Vorbim aici de banii pe care trebuie să-i aveți pentru transport și înmatriculare. Aceste costuri, alături de multe altele, pot să ajungă la sume destul de mari pentru orice buzunar.
Imediat după ce v-ați găsit mașina dorită e important să adăugați, la prețul ei, și o serie de costuri fără de care nu se poate face tranzacția. De la drum până la combustibil, bugetul vă este ”sărăcit” cu sute de euro.
Dacă optați pentru avion, suma necesară este cuprinsă între 150 – 200 de euro. Aveți și opțiunea autocarului, pentru 100 – 150 de euro. Apoi, dacă nu aveți un prieten unde să stați gratis, mai puneți în plan o cheltuială între 25 – 45 de euro, în funcție de hotelul / pensiunea la care vă cazați.
Numerele provizorii (zoll) costă undeva la 150 – 300 de euro, vignetele 40 de euro (Germania – Austria – Ungaria – România), iar costul cu mâncarea între 20 și 200 de euro.
Dacă tragem linie vedem cum o mașină adusă second hand din Germania în 2025 poate ajunge la costuri suplimentare de minim 700 de lei. Vorbim, așadar, de un cost în plus față de prețul vehiculului. Dacă mașina necesită reperații, bugetul ar sări lejer de 1.000 de euro.
Pentru românii care preferă comoditatea mai există varianta de a apela la firme sau anumite persoane pentru a aduce mașini SH din Germania. Această procedură costă destul de mult, peste 1.500 de euro, cel puțin.
În plus, trebuie să aveți în vedere faptul că cei care transportă nu testează mașina și nici nu negociază prețul ei. O eventuală deficiență tehnică a vehiculului o veți constata doar când acesta ajunge în România.
”Costă, în general, de la 1.500-1.700 de euro. Noi căutăm mașina pe care o dorește cumpărătorul, o testăm, verificăm partea mecanică, dacă sun kilometri reali. Apoi facem actele și aducem mașina pe platformă în țară”, a explicat un bărbat care deține o mică firmă de transport auto și importă mașini SH din Germania, citat de Promotor.
După aproape două decenii de așteptare, România a aderat complet la Spațiul Schengen. În prezent, românii pot trece granițele statelor Schengen fără formalități la vamă.
Prin accesul în spațiul de liberă circulație a fost eliminat controlul de documente la frontieră. Au dispărut celebrele cozi de mașini la vămi. Călătorii trebuie doar să aibă actele de identitate la ei.
Din punct de vedere financiar, în contextul intrării în Schengen, în 2025 nu s-a schimbat nimic pentru românii care aduc mașini SH din Germania. Singura diferență este că, la vamă, la intrarea în România, nu se va mai pierde timp pentru verificare.
Experții din domeniul auto au realizat un top al celor mai bune mașini second hand care pot fi aduse în 2025 de pe piața europeană. S-a ținut cont de mai multe aspecte în această ierarhie.
Să vedem, mai jos, care sunt cele mai fiabile mașini second-hand din Germania și din alte state europene: