Fotbal intern

Cât costă un tricou purtat de Gheorghe Hagi la EURO 1996. Foto

09.01.2021 | 18:03
Cat costa un tricou purtat de Gheorghe Hagi la EURO 1996 Foto
Cat costa un tricou purtat de Gheorghe Hagi la EURO 1996. Foto
ADVERTISEMENT

Un tricou purtat de Gheorghe Hagi la Campionatul European din 1996 a ajuns la vânzare pe internet. Tricoul naționalei României din perioada 1996-1998 a fost produs de Adidas, principalul sponsor de echipament timp de 45 de ani.

Unul dintre tricourile purtate de Gică Hagi la EURO 1996 se vinde cu preț uriaș, chiar dacă pentru România a fost unul dintre cele mai slabe turnee finale din punct de vedere al punctelor obținute.

ADVERTISEMENT

Echipa națională a României i s-a făcut însă și o mare nedreptate la acel turneu și României i-a fost furată o victorie cu Bulgaria, după unul dintre cele mai frumoase goluri din istoria tricolorilor, reușit de Dorinel Munteanu, dar care nu a fost acordat de arbitru.

250 de lire costă tricoul lui Gheorghe Hagi purtat la EURO 1996

Pe site-ul cultkits.com, orice fan nostalgic al lui Gheorghe Hagi și al „Generației de Aur” poate intra în posesia unui tricou al legendarului Gheorghe Hagi.

ADVERTISEMENT

Asta înseamnă un preț uriaș, cel puțin pentru România, de 1.351 lei, ceea ce e aproape echivalentul unui salariu minim pe economie, cheltuit pentru un tricou de joc al „Regelui” fotbalului românesc.

Tricoul a fost produs de Adidas, principalul sponsor de echipament al naționalei României în perioada 1984-2016, când Joma a devenit sponsorul oficial de joc.

ADVERTISEMENT

Joma a semnat un nou contract FRF în 2018 pentru 1,8 milioane de euro

Joma va fi în continuare sponsorul echipamentelor de joc al naționalelor de fotbal ale României, după ce în 2018 contractul a fost reînnoit. De altfel, producătorul de echipament sportiv a lansat noul echipament al „tricolorilor” pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo, care a fost însă extrem de criticat pentru aspectul său.

Pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo, s-a renunţat la galbenul tradiţional pentru selecţionata României, dar şi la roşul de deplasare, şi s-a mers pe două culori atipice: alb și albastru. Joma este unul dintre cei mai mari producători de echipament sportiv la nivel mondial, fiind furnizorul de echipament sportiv al mai multor cluburi importante din Europa, printre care se numără: Villareal, Atalanta și Swansea.

ADVERTISEMENT

Dacă Universitatea Craiova a reziliat contractul cu Joma, înțelegerea celor de la Joma cu Federația Română de Fotbal e valabilă până în anul 2022: „Ne bucurăm că vom continua acest parteneriat pentru încă patru ani. Faptul că echipa națională a României evoluează în echipamentul creat de noi este un lucru cu care ne mândrim. Considerăm că la nivel european, dintre clienții noștri, este reprezentativa cu cea mai mare notorietate”, a declarat Alberto López, General Manager Joma la semnarea noului contract.

  • 1.351 de lei costă un tricou al lui Gheorghe Hagi de la EURO 1996
  • 45 de ani a fost Adidas sponsorul de echipament al naționalei României
  • 1,8 milioane de euro plătește FRF către Joma pentru noul echipament de joc
ADVERTISEMENT