ADVERTISEMENT
News

Cât de scumpe vor fi biletele de avion după COVID-19. Prețul petrolului a scăzut, dar diferența nu se va vedea în sumele pentru călătorii

Autori: Catalin Nae, Narcis Roșioru | 17.05.2020 | 18:20
Cât de scumpe vor fi biletele de avion după COVID-19. Prețul petrolului a scăzut, dar diferența nu se va vedea în sumele pentru călătorii
Cât de scumpe vor fi biletele de avion după COVID-19. Prețul petrolului a scăzut, dar diferența nu se va vedea în sumele pentru călătorii. Sursa foto: Hepta.ro

Cu toate că prețul petrolului a scăzut, specialiștii din companiile aeriene spun că biletele de avion nu se vor ieftini și explică de ce.

ADVERTISEMENT

Cât de scumpe vor fi biletele de avion după COVID-19

Pe măsură ce statele se gândesc la diverse variante prin care să redeschidă granițele, iar companiile aeriene încep să fie nou căutate de oameni, tot mai multă lume se întreabă cât de scumpe vor fi biletele de avion după criza COVID-19, relatează CNN.

Distanțarea fizică impusă de majoritatea țărilor va duce la mai puține locuri în avion vândute, dar se va răsfrânge acest lucru și asupra prețului unei călătorii?

ADVERTISEMENT

Delta Air Lines a anunțat că nu va vinde bilete pentru locurile din mijlocul unui rând de scaune pentru a păstra o distanță adecvată între clienți, astfel că doar 60% dintre locurile disponibile se așteaptă a fi ocupate.

Alte companii aeriene au adoptat măsuri similare, printre care Emirates, American Airlines, Japan Airlines, United și altele. Între timp, alte companii aeriene permit cumpărarea de bilete în regim normal.

ADVERTISEMENT

Companiile care au crescut prețurile au fost criticate

Pe 4 mai, Frontier Airlines, o companie ultra-low-cost din Statele Unite, a anunțat că cei care vor zbura cu avioanele lor vor trebuie să plătească o “taxă pentru mai mult spațiu”, valabilă între 8 mai și 31 august.

Astfel, pentru 39 de dolari în plus, călătorii ar avea siguranța că locul din mijloc nu va fi ocupat. Două zile mai târziu, compania a renunțat la taxă, în urma criticilor venite din partea Congresului SUA.

ADVERTISEMENT

„Recunoaștem îngrijorarea că am putea profita de pe urma măsurilor de siguranță, iar acest lucru nu a fost niciodată scopul nostru”, a declarat directorul companiei într-o scrisoare către oficialii americani.

Cu toate acestea, Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a anunțat că va avea ultimul cuvânt de spus în ceea ce privește distanțarea fizică din avioane.

ADVERTISEMENT

În urma unui comunicat transmis pe 5 mai, organizația a anunțat că nu este de acord cu obligația companiilor aeriene de a bloca locul din mijloc.

Prețul petrolului este în scădere. Se va întâmpla același lucru și cu biletele de avion?

„Prețul pentru combustibil reprezintă în jur de 20-25% din costurile de operare ale unei companii aeriene”, a declarat Manoel Suhet, directorul Business Traveler Deals și fost director al unei companii aeriene.

ADVERTISEMENT

Acesta spune că, dacă prețul combustibilului va continua să scadă, companiile aeriene ar putea profita de valoarea scăzută de cumpărare, dar acest lucru nu se va simți imediat.

„Multe companii își acoperă costurile pentru combustibil, în eventualitatea creșterii prețurilor, prin acordul de a cumpăra o anumită cantitate în viitor la un preț anume”, a precizat Suhet.

Cu alte cuvinte, chiar dacă prețul petrolului este în scădere, combustibilul pentru avioane tot trebuie să fie rafinat, un proces care se adaugă la preț, iar o investiție făcută acum în cumpărarea de combustibil pentru viitor nu este una pe care o companie aeriană ar putea să o facă în condițiile actuale, mai spune specialistul în aviație.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 842. 32 pagini. Doar 5 lei!