News

Cât de vechi sunt avioanele din flota TAROM! Tot ce trebuie să ştii despre aeronavele folosite la zborurile din România şi străinătate

18.09.2020 | 14:13
Cat de vechi sunt avioanele din flota TAROM Tot ce trebuie sa stii despre aeronavele folosite la zborurile din Romania si strainatate
Cât de vechi sunt avioanele din flota TAROM! Tot ce trebuie să ştii despre aeronavele folosite la zborurile din România şi străinătate
ADVERTISEMENT

TAROM este compania aviatică din România folosită de milioane de persoane în fiecare an. Indiferent că este vorba de zboruri internaţionale sau interne, avioanele din flotă zboară aproape fără cusur de fiecare dată. FANATIK a analizat flota aviatică a TAROM şi îţi prezintă cât de vechi sunt aeronavele şi tot ce trebuie să ştii despre istoricul lor.

Înfiinţată pe 18 septembrie 1954, având “casa” pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” (Otopeni), TAROM este una dintre cele mai respectate companii din România. În prezent, flota este compusă din 29 de aeronave, cu o vechime medie de 14,9 ani.

ADVERTISEMENT

Cele mai multe aeronave, 12 la număr, sunt produse de Boeing, iar patru dintre acestea sunt cele mai vechi avioane aflate în flota activă a companiei TAROM. YR-BGA şi YR-BGB, cu denumirile “Alba Iulia” şi “Bucureşti” sunt cele mai bătrâne aparate de zbor, fiind livrate în octombrie 1993.

Avioanele din flota TAROM: denumirile şi vechimea aeronavelor din România

Aduse în România pentru TAROM în octombrie 1993, avioanele cu indicativele YR-BGA şi YR-BGB au la activ 27 de ani de activitate doar pentru compania românească şi fac parte din seria Boeing 737-300. Un ani şi o lună mai târziu, în flotă au mai intrat alte două avioane, operabile şi în ziua de azi: YR-BGD şi YR-BGE. Ambele sunt tot Boeing 737-300 şi au fost botezate “Deva” şi “Timişoara”.

ADVERTISEMENT

Întrebarea normală este unde a dispărut avionul cu indicativul YR-BGC, care completa seria celor cinci aeronave Boeing 737-300. Ei bine, aparatul de zbor a fost implicat în accidentul produs pe 30 decembrie 2007, pe Aeroportul Otopeni, când Zborul 3107 a suferit un incident la decolare în urma unei coliziunii cu o maşină utilitară. Avaria a fost una majoră, iar aeronava a fost casată.

Pe lângă cele patru avioane de tip Boeing 737-300, flota TAROM mai conţine câte patru aeronave Boeing 737-700 şi alte patru Boeing 737-800, acestea din urmă fiind printre cele mai noi intrate.

ADVERTISEMENT

Aeronavele Boeing 737-300 din flota TAROM

  • YR-BGA “Alba Iulia” – 27 ani vechime
  • YR-BGB “Bucureşti” – 27 ani vechime
  • YR-BGD “Deva” – 25,9 ani vechime
  • YR-BGE “Timişoara” – 25,9 ani vechime

Aeronavele Boeing 737-700 din flota TAROM

  • YR-BGF “Brăila” – 19,5 ani vechime (fuselajul este vopsit în culorile SkyTeam, alianţă din care face parte şi TAROM)
  • YR-BGG “Craiova” – 19,4 ani vechime (fuselajul este vopsit în culorile retro şi are pe coadă mesajul “Happy 66”, dedicat pentru aniversarea din acest an a companiei TAROM)
  • YR-BGH “Hunedoara” – 17 ani vechime
  • YR-BGI “Iaşi” – 16,8 vechime
ADVERTISEMENT

Aeronavele Boeing 737-800 din flota TAROM

  • YR-BGL “Alexandu Ioan Cuza” – 7,5 ani vechime
  • YR-BGM “Mihai Viteazul” – 6,9 ani vechime
  • YR-BGJ “Sarmizegetusa” – 3,4 ani vechime
  • YR-BGK “Marea Unire” – 3,3 ani vechime

TAROM are patru aeronave Airbus în flotă

Airbus şi Boeing sunt marii competitorii pe piaţa avioanelor comerciale, iar TAROM, la fel ca mai toate companiile aviatice, are în flotă aparate de zbor de cele două mari firme. În prezent, compania românească foloseşte patru aparate de zbor Airbus A318-111.

  • YR-ASA “Aurel Vlaicu” – 13,9 ani vechime
  • YR-ASB “Traian Vuia” – 13,8 ani vechime
  • YR-ASC “Henri Coandă” – 12,9 ani vechime
  • YR-ASD “Smaranda Brăescu” – 12,8 ani vechime

În trecut, TAROM a mai folosit aeronave Airbus, printre care se numără şi modelul A310-324. Pe 31 martie 1995, un aparat de zbor de acest gen, YR-LCC “Muntenia”, s-a prăbuşit la Baloteşti şi 60 de persoane şi-au pierdut viaţa. Aeronava efectua o cursă pe ruta Bucureşti-Bruxelles şi s-a prăbuşit la scurt timp de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni.

Avioanele ATR 42-500 şi ATR 72-500 se pregătesc de “pensionare”

Pe lângă avioanele Boeing şi Airbus, prezentate mai sus, flota TAROM mai este compusă din aparate de zbor ATR (Avions de Transport Regional – Franţa). Compania a început să cumpere modele noi pentru a înlocui vechile avioane folosite, în special, pentru cursele interne.

Primele patru aeronave ATR 72-600 au fost livarte în lunile februarie şi martie, urmând ca alte cinci să ajungă în flota TAROM, acestea urmând să înlocuiască modelele ATR 42-500 şi ATR 72-500.

Aeronavele ATR 42-500 din flota TAROM

  • YR-ATA “Dunărea” – 23 ani vechime
  • YR-ATB “Bistriţa” – 22,8 ani vechime
  • YR-ATC “Criş” – 22,1 ani vechime (fuselajul este vopsit în culorile SkyTeam, alianţă din care face parte şi TAROM)
  • YR-ATD “Mureş” – 22 ani vechime
  • YR-ATE “Olt” – 21,8 ani vechime
  • YR-ATF “Argeş” – 21,5 ani vechime
  • YR-ATG “Dâmbovişa” – 20,8 ani vechime

Aeronavele ATR 72-500 din flota TAROM

  • YR-ATH “Someş” – 11,5 ani vechime
  • YR-ATI “Ialomiţa” – 11,4 ani vechime

Aeronavele ATR 72-600 din flota TAROM

  • YR-ATJ “George Valentin Bibescu” – 8 luni vechime
  • YR-ATK “C. Bâzu Cantacuzino” – 7 luni vechime
  • YR-ATL “Alexandru Şerbănescu” – 8 luni vechime
  • YR-ATM “Vasile Craiu” – 6 luni vechime
ADVERTISEMENT