Pe o pagină de socializare dedicată posesorilor de mașini electrice, un șofer român a dezvăluit cât l-a costat drumul dus-întors până în Turcia la volanul unui vehicul Dacia Spring. Diferență față de o mașină clasică este destul de importantă.
Există multe voci care susțin că mașinile electrice reprezintă viitorul industriei auto. Argumentele sunt acelea că aceste tipuri de vehicule vin cu numeroase beneficii atât pentru posesori, cât și pentru mediu.
Cei care sunt interesați de astfel de autoturisme se uită în primul rând la costuri reduse de funcționare. Este cunoscut faptul că mașinile electrice au costuri de operare semnificativ mai mici decât mașinile cu motor cu combustie internă. Astfel, costurile de încărcare sunt mai mici decât cele pentru combustibilul tradițional, iar întreținerea este mai simplă și mai puțin costisitoare.
Recent, un șofer român care a făcut un drum dus-întors România – Turcia a dezvăluit pe un grup de Facebook care a fost costul energiei pentru mașina sa Dacia Spring. Acesta a călătorit între București și Alanya, adică circa 2.900 de km tur și retur.
Pentru încărcarea vehiculului său electric a scos din buzunar 80 de euro, adică undeva la 400 de lei. Conaționalul nostru spune că a efectuate aceeași distanță și la volanul unei mașini clasice.
De această dată, pentru combustibilul folosit a achitat cu 160 de euro în plus, adică 240 de euro, circa 1.200 de lei. Bărbatul mai explică faptul că a mers cu mașina electrică doar pe drumuri naționale, în timp ce cu mașina termică a folosit și autostrăzile.
Cum era de așteptat, postarea bărbatului din București a stârnit numeroase reacții. Un cetățean din Cluj-Napoca îl întreabă pe șofer câte zile a pierdut încărcând mașina și dacă acest aspect a meritat diferența de 160 de euro față de o mașină clasică.
Posesorul Daciei Spring a explicat. ”Când plec cu Spring-ul încarc o singură dată pe zi. Plec cu bateria încărcată, parcurg 200 km opresc să încarc, și mai fac încă 200 după care mă cazez.
Dacă fac mai mult de 400 km mai opresc 20 minute cât să îmi iau energie să ajung la destinație. De exemplu spre Turcia plec încărcat din București, opresc să încarc în Veliko Tarnovo, după care mai opresc în Dimitrovgrad sau Svilengrad 15, 20 minute să mai pun 50 km.
Și cu maxim o oră stat la încărcat în total ajung ni Edirne, Turcia. Acolo pun mașina la încărcat peste noapte și a doua zi merg mai departe. Despre ce zile state la încărcat vorbim? Și cu electrica și cu termica tot 7 ore am făcut până la Edirne”, explică șoferul.