Din ce în ce mai multe persoane se orientează către o mașină electrică. Totuși, unii se tem că vor rămâne fără baterie în mers, precum și de costurile pentru încărcare. Un test a dezvăluit, însă, cât costă și cât durează să încarci un astfel de vehicul, pentru un drum de 700 de kilometri.
Pentru a parcurge 700 de kilometri cu o mașină electrică este nevoie de un timp mai mare de încărcare, pe care șoferul îl poate folosi pentru a se mișca puțin, după cum arată rezultatele unui test-drive efectuat de cei de la DailyDriven.
Astfel, drumul de aproximativ 670 de kilometri de la Stockholm la Copenhaga, parcurs cu o Tesla Model 3 Dual Motor Long Range, a necesitat patru încărcări. Menționăm că șoferul a plecat cu 15% din baterie și a ajuns la destinație cu 23%.
De asemenea, costurile pentru încărcarea mașinii electrice nu au fost unele mari, în comparație cu prețul combustibilului. „Am avut nevoie de 4 încârcări care ne-au costat 330 de lei în total.
Important de menționat că am plătit în medie, 2,5 lei per kw. Am încărcat de 3 ori la Tesla Supercharger și o dată la Ionity și am ajuns cu 10% mai multă baterie decât la plecare”, a dezvăluit sursa citată.
Pentru drumul de aproximativ 700 de kilometri cu mașina electrică, jurnaliștii s-au oprit de patru ori, timp în care au putut să iasă masa sau, cel puțin, să bea o cafea până când bateria se încărca suficient.
„Tesla a consumat 49 de lei per 100 de km parcurși. 49 de litri la sută înseamnă un consum de 6.5l/100 de km pentru o mașină termică. Însă aici trebuie trecut astfel: Pentru ca o termică să alerge la fel de tare ca Tesla pe gabaritul ei, un consum la drum lung ar fi greu să scadă sub 10.
Ceea ce ar înseamna că pe același drum s-ar cheltui 500 de lei minim”, au scris jurnaliștii. De asemenea, parcurgerea aceleași distanțe în oraș, cu încărcări acasă, în România, ar conduce la cheltuieli de trei ori mai reduse pentru autoturismul electric.
Comisia Europeană estimează că până în 2030 ar trebui să fie instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare, însă ACEA consideră că acest număr este prea mic, având în vedere că sunt necesare aproximativ 8,8 milioane de puncte.
Pentru a ajunge la acest obiectiv până în 2030, ar fi necesară instalarea a 1,2 milioane de încărcătoare anual, adică mai mult de 22.000 pe săptămână, ceea ce reprezintă de opt ori mai mult decât ritmul anual de instalare actual.