Compania Telekom a scos din grila de programe postul Eurosport, deținător al drepturilor de transmisiune pentru competiții precum Premier League sau turneele de Mare Șlem din tenis, însă decizia nu a avut nici pe departe rezultatele negative poate scontate.
Piața media din România a produs o mare surpriză la începutul acestui an. Telekom, unul dintre giganții de la noi, a anunțat că posturile din portofoliul Discovery, printre care și canalele Eurosport, vor ieși din grilă.
Andreas Pilsner, director executiv comercial al Telekom în România a declarat că numărul de abonați a scăzut foarte puțin după ce posturile Eurosport au ieșit din grilă, iar pierderile puteau fi mai mari în cazul în care canalele din portofoliul Discovery ar fi rămas, costurile abonamentelor crescând cu aproximativ doi euro.
„Procentual, vorbim de o scăderea foarte puțin sesizabilă. Cred că 0,05%. În număr de abonați, vorbim de câteva sute. Dacă posturile erau în grilă, abonamentul ar fi crescut nu cu doi lei, ci ar fi fost o majorare de doi euro”, a declarat Andreas Pilsner pentru Paginademedia.
Postul Eurosport deține drepturile de difuzare în România, printre altele, pentru Premier League, una dintre cele mai urmărite competiții fotbalistice din lume, și pentru cele patru turnee de Grand Slam, în care meciurile Simonei Halep înregistrează audiențe considerabile.
Începând cu 1 ianuarie 2020, canalele din portofoliul Discovery au ieșit din grila Telekom, după ce posturile de televiziune au cerut un preț mai mare pentru difuzare.
La sfârșitul lunii decembrie, după ce nu au reușit să ajungă la un acord, cele două părți au pornit un adevărat conflict, atacându-se reciproc prin mesaje postate pe rețelele de socializare.