News

Câţi bani a cheltuit AUR pentru cele 542.000 voturi! Cea mai ieftină campanie de succes din istorie

11.12.2020 | 17:44
Cati bani a cheltuit AUR pentru cele 542000 voturi Cea mai ieftina campanie de succes din istorie
Cati bani a costat campania AUR de la parlamentare 2020
ADVERTISEMENT

Bugetul AUR pentru campania electorală a fost cu mult inferior partidelor de tradiție, iar campania s-a concentrat exclusiv în mediul online și a fost extrem de bine targetată, reușind în același timp să aducă mult mai multe voturi decât bazinul electoral al partidului.

Conform rezultatelor finale ale alegerilor parlamentare de pe 6 decembrie, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a obținut 535.828 de voturi, cu mult peste partide precum UDMR, PMP sau PRO România, care au avut bugete mult mai mari decât partidul lui George Simion.

ADVERTISEMENT

Astfel, AUR are un procentaj final de voturi de 9,08% la Camera Deputaților, iar la Senatul României 9,17%, ceea ce este incredibil pentru un partid care a obținut doar 1% la alegerile locale din urmă cu doar trei luni de zile. Astfel, nu mai puţin de 47 de mandate va avea AUR în Parlament.

AUR a avut cea mai ieftină campanie de succes din istoria alegerilor parlamentare. Ce buget infim a avut partidul lui George Simion

AUR surclasează partide cu ștate vechi în politica din România și la capitolul bugete și strategii de comunicare, unde a reușit să transforme „like-urile” în mai multe voturi decât s-ar fi așteptat chiar și în cel mai pozitiv scenariu. Lucru pe care îl confirmă și Ciprian Titi Stoica, ultras al lui Poli Timișoara și proaspăt deputat al Alianției Pentru Unirea Românilor, într-un interviu exclusiv FANATIK: „Să știți că noi nu am avut în spate nici grupuri de interese și nici magnați. Noi nu am fost ca un alt partid politic care a avut din start 1 milion de euro. Nu știu dacă întreaga campanie a costat mai mult de 2-300.000 de euro”, a spus Stoica pentru site-ul nostru.

ADVERTISEMENT

Ba mai mult, se pare că AUR s-a bazat foarte mult pe voluntari și a reușit să atragă fără o campanie extinsă și cu un buget de publicitate ridicol în comparație cu partidele mari, alegători care în alte condiții nu ar fi votat pentru niciun alt partid: „Vă spun din start că nu a fost cazul. În ultimele două săptămâni sunau oameni și voiau să ajute voluntar să împartă pliante, să fie în dialog cu oamenii. Am rămas plăcut surprins. Și oameni care sunt aici de peste 15 ani și nu au votat niciodată până acum și nu doar că au vrut să voteze, au vrut să ne și ajute”, a mai spus în același interviu Ciprian Titi Stoica, noul deputat AUR.

Portretul alegătorului AUR a fost creionat de cunoscutul sociolog Gelu Duminică, care trage un semnal de alarmă în privința discursului promovat de partidul lui George Simion: „Injectează ură! Electoratul care se simte dezavantajat, ignorat, nu se regăsește în poziții publice, se va comporta în consecință. Iar salvatorul său va aborda un discurs care face apel la bazele trecutului, la elementele și mesajele din filmele lui Sergiu Nicolaescu! Eroism, Burebista, dacii, cei mai buni dintre pământeni… Și asemenea formațiuni câștigă, pentru că alegătorul este sensibil! Pentru România, acest fenomen nu este o noutate”, a declarat sociologul în exclusivitate pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

George Simion îl surclasează în social media pe președintele Klaus Iohannis. Cifrele incredibile ale campaniei AUR

Campania electorală a lui George Simion și implicit a partidului său s-a concentrat exclusiv pe mediul online și în principal pe Facebook, fără să folosească un buget de reclame susținut, ba chiar ridicol în comparație cu celelalte partide mari, folosind un marketing de tip guerilla, cu teme care se viralizează foarte repede și care sunt evitate de politicieni, conform specialistului în social media, Dragoș Stanca, care a explicat mai multe într-un interviu pentru libertatea.ro.

Numărul interacțiunilor pe pagina de Facebook a lui George Simion a explodat în urma alegerilor, având cel mai mare impact din rândul politicienilor. În doar trei zile, pagina sa a ajung la 5.4 milioane de interacțiuni (like-uri, comentarii, distribuiri, clicuri), în timp ce pagina președintelui spre exemplu, are în aceeași perioadă doar 974.800 (aprecieri, comentarii, distribuiri, clicuri).

ADVERTISEMENT

Ba mai mult, pagina lui George Simion nu are nicio postare promovată în ultimele nouă zile, în ultima săptămână din campania electorală pagina principală a Partidului Alianța Pentru Unirea Românilor a rulat reclamă de 9.081 de lei în perioada 30 noiembrie 2020 – 6 decembrie 2020, în timp ce în perioada 28 martie 2019 – 6 decembrie 2020 pagina AUR a avut reclame în valoare de doar 45.362 de lei.

Care este averea lui George Simion și a Dianei Șoșoacă, principalele figuri ale partidului AUR

Conform legislației, orice candidat trebuie să își depună declarația de avere pentru a putea candida. Acest lucru l-a făcut bineînțeles și George Simion, care conform acestui document nu are nici măcar o proprietate pe numele său, după ce în 2019 și-a vândut apartamentul pentru a putea candida la alegerile europarlamentare. Singurul bun pe care îl posedă este un Ford Fiesta din 2006 și nu are niciun cont bancar, singurul venit de anul trecut provenit de la firma Ideal Proiect Arhitecture&Engineering S.R.L., unde este director de marketing: 38.322 de lei (3.200 de lei lunar) și care este deținută de vicepreședintele al AUR.

Diana Șoșoacă în schimb, senatoarea AUR, are o avere extrem de controversată. Este avocată și s-a făcut remarcată în cadrul unei campanii în care a atacat clasa politică românească, dar și pe ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Șoșoacă a ieșit în evidență cu mesajele naționaliste și deține un teren agricol destul de mare, aproximativ 22.500 de metri pătrați, dar și trei terenuri intravilane: unul este în Dâmbovița și măsoară 2170 de metri pătrați, iar celelalte două sunt în Căciulata, județul Vâlcea, de 1.315 mp, al doilea fiind de doar 60 de metri pătrați. Conform declarației de avere mai are două apartamente, dar și o casă de vacanță achiziționată în 2013, iar avocata conduce un Opel Corsa din 2015. Este o colecționară de obiecte de artă, valoarea lor declarată fiind de 5.000 de euro.

ADVERTISEMENT