Fotbal international

Câţi bani generează El Clasico pentru sponsori! Barcelona – Real Madrid, impact financiar în întreaga lume

28.10.2018 | 07:48
Cati bani genereaza El Clasico pentru sponsori Barcelona  Real Madrid impact financiar in intreaga lume

El Clasico, marea confruntare din fiecare sezon de la La Liga, dintre FC Barcelona și Real Madrid, este considerat meciul cu cea mai mare rivalitate din fotbal. Cele două cluburi sunt de departe cele mai bune din istoria fotbalului spaniol și între ele există o rivalitate unică prin intensitatea ei, rivalitate care s-a extins și asupra fanilor, pentru care săptămâna de dinaintea lui El Clasico, fie că se joacă la Madrid sau la Barcelona, este o săptămână de maximă pregătire, pentru că un astfel de eveniment are nevoie și de o coregrafie de excepție.

Dar El Clasiconu înseamnă numai spectacolul de pe gazon, dat de stelele de miliarde ale celor două cluburi, nici cel din tribune, ci reprezintă și o afacere extrem de profitabilă și de importantă din punct de vedere financiar. Să luăm în calcul că atât Real Madrid cât și FC Barcelona sunt printre cele mai importante francize din lumea sportului și banii care se învârt în jurul lor reprezintă sume importante. De aici și marketingul cu totul aparte pentru evenimentele speciale, cum este El Clasico.

El Clasico, raiul pentru sponsori în funcție de clubul organizator

Calculele specialiștilor au dus la concluzia că fiecare El Clasico este extrem de benefic pentru sponsori. Generează sume considerabile, pornind de la minim 40 milioane de dolari de eveniment. Aceste calcule au fost făcute minuțios de către o firmă de consultanță financiară în domeniul sportului, Nielsen Sports.

Când meciurile au loc pe Camp Nou Barcelona este cea care produce aceste sume în proporție de 85-87 la sută. Când meciul se joacă pe Santiago Bernabeu situația se inversează. Fiecare club aduce prin El Clasico importante venituri sponsorilor lor atunci când sunt gazdele evenimentului. Banii se fac din vânzarea tricourilor, care obligatoriu au inscripționate și numele sponsorului principal, din publicitatea de pe stadion și din împrejurimile stadionului, din grafica de pe ecranele tabelei de marcaj și din multe alte surse.

Cei mai mulți bani vin din transmisiunea evenimentului

Transmisiunile TV ale meciului aduc însă cei mai mulți bani, circa 28 milioane din cele 40-45 amintite mai sus. Importante sunt și știrile din mass-media, care acoperă evenimentul, cele de pe rețelele de socializare. El Clasico are un impact imens nu doar în Spania, ci în întreaga lume, fiind unul dintre cele mai așteptate evenimente fotbalistice în fiecare an. Acum este așteptat cu maxim interes care va fi impactul după ce Cristiano Ronaldo, unul dintre jucătorii cheie de la Real, a plecat. Și să uităm ca nici Leo Messi nu va juca, el având fractură de antebraț.

El Clasico sponsori. Vafi primul El Clasico fără Cristiano Ronaldo, dar și Messi este out cu mâna ruptă

Numărul celor care urmăresc partida în direct la nivel mondial este este foarte mare. În jur de 400 de milioane de oameni sunt dornici să vadă în direct meciul dintre FC Barcelona și Real Madrid, fiind unul dintre primele zece evenimente anuale ca impact mediatic și de interes general. În aceste condiții, se apreciază că suma profitului pentru sponsori în El Clasico va continua să urce, estimându-se că în maxim cinci ani va ajunge undeva în jur de 60 de milioane dolari.