România se întoarce neînvinsă de la Helsinki unde a remizat 1-1 cu Finlanda, în Liga Națiunilor. ”Tricolorii” au atras un număr impresionant de români în fața micilor ecrane.
Conform platformei paginademedia.ro, Antena 1, postul care a transmis meciul Finlanda – România 1-1, a fost lider de audiență pe toată durata evenimentului sportiv. A avut, însă, concurență acerbă. ”Vocea României” a adunat peste 1,1 milioane de privitori.
Duelul sportiv de pe stadionul Olimpic din Helsinki a devansat cu aproape 260.000 de telespectatori show-ul de pe Pro TV. Peste 1,3 milioane de fani i-au urmărit la treabă pe ”tricolori” (1.368.000) în duelul din Liga Națiunilor, ceea ce i-a asigurat Antenei 1 un rating de 7,7 şi un share de 22,6, pe segmentul național.
Pe locul secund în preferințele telespectatorilor s-a clasat Pro TV cu o medie de 1.111.000 de telespectatori pe intervalul meciului (6,3 rating), cu peste un sfert de milion de telespectatori mai puțini. Podiumul a fost încheiat de Kanal D, cu o audienţă de 868.000 de urmăritori (4,9 rating), cu o jumătate de milion de privitori mai puțini decât a liderului Antena 1.
Interesant este că audiențele s-au reconfigurat abia după primul fluier al meciului din nordul Europei. Până la acel moment lider de audiență era Pro TV cu 1. 467.000 de telespectatori, un rating de 8,3 și un share de 20,9. Antena 1 era abia pe poziția a treia în audiențe cu 1.119.00 de privitori, 6,3 rating și 16 share. Între cele două s-a interpus Kanad D cu 1.139.000 de telespectatori, 6,4 rating și 16,3 share.
Ratingul înseamnă procentul de telespectatori al unui post de televiziune din totalul deținătorilor de televizoare din România, în timp ce share (cotă de piaţă) reprezintă procentul din totalul oamenilor care se uitau la tv în acel moment.
Meciul în care ”tricolorii” au remizat cu Finlanda a fost prima opțiune a telespectatorilor și în segmentul urban și comercial. Și în acest caz Antena 1 și Pro TV au luptat aproape umăr la umăr pentru audiență.
Pe segmentul urban, Antena 1 a adunat 722.000 de telespectatori, un rating de 7,6 și un share de 22,7, în timp ce Pro TV a avut în medie 584.000 de urmăritori, un rating de 6,1 și un share de 18,4.
La fel ca și în cazul audiențelor naționale, Kanal D a completat podiumul cu 402.000 de telespectatori, un rating de 4,2 și un share de 12,7, pe durata transmisiei meciului de fotbal.
Cel mai important sector pentru televiziuni, cel comercial, adică telespectatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, a fost dominat tot de meciul Finlanda – România, care i-a adus Antenei 1 356.000 de telespectatori, un rating de 7,5 și un share de 26,5.
În același interval orar, pe sectorul comercial Pro TV a avut 297.000 de telespectatori, un rating de 6,3 și un share de 22,1, în timp ce Kanal D, cu 110.000 de telespectatori, un ating de 2,3 și un share de 8,2, a fost a treia televiziune în opțiunile românilor.