Drumul Morții este considerat unul dintre cele mai periculoase tronsoane din România, având în vedere că sute de oameni au murit în ultimul deceniu aici. Ce arată datele oficiale ale Inspectoratului General al Poliției Române?
Chiar dacă în ultimii ani au fost raportate mai puține accidente grave pe DN2, numărul acestora continuă să fie îngrijorător de mare. Schimbările au venit în contextul restricțiilor impuse de pandemia COVID, dar și de investițiile CNAIR.
În primele opt luni din 2024 s-au produs 79 de accidente grave, soldate cu 58 de morți și 50 de oameni grav răniți, arată raportul IGPR, potrivit ziare.com. Anul trecut au fost înregistrate 82 de decese pe Drumul Morții, în timp ce 69 de persoane au fost rănite în 112 evenimente rutiere grave.
Observăm că în 2022 a fost raportat un număr de morți și răniți mai mic. Vorbim de 69 de decese și 53 de victime rănite grav. De asemenea, numărul accidentelor grave era de 90.
Un număr mai mare de decese a fost înregistrat în 2021, atunci când au murit 103 persoane. Alți 99 de oameni au fost răniți. Numărul accidentelor grave era de 149, la vremea respectivă.
Pe de altă parte, în 2020 au fost raportate mult mai puține morți. Vorbim de un număr de 67 de decese, în timp ce 111 persoane au fost rănite. Deși numărul tragediilor a fost mai mic, observăm că au fost 145 de accidente grave.
În 2019 au fost înregistrate 72 de morți, în 2018 erau 89 de decese, iar în 2017 au murit 76 de persoane. Cel mai mare număr de decese, din ultimii zece ani, a fost raportat în 2016 (108 morți). În 2015 și-au pierdut viața 105 persoane.
DN2 sau Drumul Morții, așa cum este cunoscut, are 446 de kilometri. Face legătura între Capitala României și frontiera cu Ucraina, prin punctul vamal Siret, din județul Suceava. Viteza maximă este de 100/h în afara localităților, iar în interiorul lor de 50 km/h.
Există localități unde sunt și limite de 40 km/h, dar și de 70 km/h. Fostul șef al Poliției Rutiere a explicat pentru sursa citată de ce este atât de periculos DN2. „Pe DN2 se circulă pe sens. Să ne amintim, acea primă bandă îngustă, pe care o folosesc șoferii e, de fapt, acostament.
Pe DN2 e riscul de a intra pe sensul celuilalt. Atunci, e normal că există riscul de accident. Sunt tronsoane cu o bandă pe sens, unde șoferii nu pot să depășească. Apoi, când ajung în curbă, se găsește câte unul să depășească și se produce accidentul”, a transmis Lucian Diniță.