Turcia – Italia a fost meciul ce a deschis balul la Campionatul European, pe 11 iunie, de la ora 22:00. S-a terminat cu scorul de 3-0 pentru „squadra azzurra“, care a prestat un joc solid şi se anunţă una dintre pretendentele la marele trofeu.
După o aşteptare de un an, Euro 2020 fiind amânat din cauza pandemiei, microbiştii au avut din nou şansa de a se bucura de fotbal internaţional la cel mai înalt nivel.
Totuşi, câţi români s-au uitat la Turcia – Italia pe PRO TV? Conform paginademedia.ro, postul care a transmis meciul a fost lider de audienţă pe toata durata meciului.
Un milion şi jumătate de români s-au uitat la primul meci de la Euro 2020, lucru care i-a asigurat PRO TV-ului un rating de 8,5 şi un share de 22,7.
Pe locul secund s-a clasat Kanal D, cu „Survivor“, la o distanţă foarte mică pe publicul general. 1.455.000 de telespectatori au urmărit show-ul filmat în Republica Dominicană. Podiumul a fost încheiat de Antena 1, cu o audienţă mai mică de jumătate faţă de primele două clasate (725.000).
Ratingul înseamnă procentul de telespectori al unui post de televiziune din totalul deţinătorilor de televizoare din România, în timp ce share (cotă de piaţă) reprezintă procentul din totalul oamenilor care se uitau la tv în acel moment.
Turcia – Italia nu a fost prima opţiune a telespectatorilor doar la general. Segmentul comercial şi cel urban au ales, de asemenea, să urmărească partida inaugurală de la Euro.
Pe urban, s-a menţinut topul audienţelor de la general, dar diferenţele au fost mult mai mari în favoarea canalului PRO TV, care a avut 923.ooo de urmăritori. „Survivor“ de la Kanal D a adunat în faţa televizoarelor 614.000 de persoane, iar Antena 1 a strâns 319.000 de telespectatori.
Cel mai important sector pentru televiziuni, cel comercial, adică telespectatorii între 18 şi 49 de ani, a fost dominat tot de meciul Turcia – Italia, care i-a adus PRO TV-ului 398 de mii de telespectatori, aproape dublu faţă de Kanal D (209.000) şi mult peste Antena 1 (157.000).
Euro 2016, turneu final la care a participat şi România, a avut audienţe de trei ori mai mari decât cel de anul acesta. E drept, la momentul respectiv, partida de deschidere a fost între România şi Franţa.
Românii s-au înghesuit să-şi vadă naţionala, mai ales că avea şi un adversar de top. Franţa a câştigat cu 2-1, iar PRO TV, care a transmis şi atunci primul meci de la Euro, a avut peste 4,5 milioane de telespectatori.
În 2016, două trusturi aveau drepturi de televizare. Dolce Sport, în prezent Telekom Sport, a strâns 190.000 de oameni pe canalul său, mult peste media obişnuită, conform sursei citate.