O analiză a primelor 100 de articole viralizate pe Facebook în ultimele 24 de ore arată un interes crescut pentru cele legate de sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, dar și de fenomenul Perseidelor.
Articolul cu cele mai multe interacțiuni a fost un material realizat de directmm.ro despre pelerinajul care a avut loc la mănăstirea Nicula, arată analiza realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de echipa NewsVibe România, pe baza mai multor softuri de monitorizare online, scrie Informat.ro.
Un interes crescut au suscitat și articolele care au abordat semnificațiile sărbătorii religioase din data de 15 august și tradițiilor asociate acesteia.
O temă care a atras pe mulți dintre utilizatorii Facebook a fost cea a fenomenelor astronomice, precum ploaia de Perseide și aurora boreală, vizibile în diferite regiuni ale țării.
Articolele despre cazul deceselor suspecte de la Spitalul Sf. Pantelimon au rămas în continuare vizibile în știri și comentarii, dar interesul internauților pentru subiect pare a fi pe o pantă descendentă.
„Tragediile și accidentele au fost și ele puternic prezente în atenția publicului. Moartea femeii incendiate de soțul său la Nepos a generat reacții puternice și a fost relatată de mai multe surse.
Totodată, accidentele rutiere mortale, cum ar fi cele din Bihor și Hunedoara, au produs engagement, subliniind preocuparea pentru siguranța rutieră”, mai arată sursa citată.
Nu lipsesc din clasament nici subiectele de actualitate internațională. Printre cele mai discutate subiecte au fost cele legate de trupele lui Kadîrov capturate în Ucraina și tranșele financiare transferate de UE către Ucraina, dar și cele care au prezentat detalii despre armamentul folosit de Rusia.
Interacțiuni au generat și câteva evenimente. Cele mai menționate au fost Universitatea de Vară de la Izvoru Mureșului, care atrage participanți din zona suveranistă și festivalul caritabil INIMO de la Iași.
Conform analizei citate, primele zece articole din presa românească ce au generat cel mai mare număr de interacțiuni (likes, comments și shares) pe parcursul a 24 de ore sunt următoarele:
„Putem observa, de fiecare dată, că viralitatea unui link nu este direct proporțională cu impactul general al unei surse online.
De multe ori, linkuri provenind din surse locale, sau pagini de nișă pot obține semnificativ mai multe interacțiuni decât sursele tradiționale de media.
Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence”, mai precizează sursa citată.