News

Ce a păţit o gospodină care şi-a făcut cumpărăturile de la Penny Market: „Așa vor ei să îmbogățească!”

”Aveți mare grijă când cumpărați. La raft este un preț și pe bon este alt preț. Așa vor sa se îmbogățească cei de la Penny”, a transmis o clientă a lanțului supermarket.
22.04.2023 | 15:21
Ce a patit o gospodina care sia facut cumparaturile de la Penny Market Asa vor ei sa imbogateasca
Diferența prețului de la raft cu cel de la casă este o reclamație frecventă a clienților la ANPC / Foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Valul de sumpiri ce-i lovește pe români are, se pare, și alte efecte. Dincolo de faptul că etichetele cu prețuri se schimbă aproape în fiecare zi, cumpărătorii au deseori surprinza să vadă că prețul de la raft diferă cu cel de la casă. În condițiile în care magazinul este obligat să încaseze prețul expus la raft.

”Așa vor sa se îmbogățească cei de la Penny”

O situație întâlnită de mulți cumpărători la supermarketuri. La raft este un preț dar pe bonul fiscal este un alt preț. De aceeea protecția consumatorului insistă ca cumpărătorii să verifice acest document care dă detalii referitor la tranzacția făcută. În mod normal, nu trebuie să existe nici o diferență între prețul de la raft și cel de la casă. Totuși, o clientă a lanțului de supermarketuri Penny Market a constatat contrariul.

ADVERTISEMENT

Femeia s-a dus să își facă cumpărăturile într-un astfel de magazin și, odată ajunsă la casă, a văzut că prețul unui produs, în speță Nescafe 3 în1, are, acuză ea, un preț la raft și altul la casă. Femeia a postat pe rețelele de socializare o poză în care-și subliniază acuzațiile, însoțindu-și postarea cu textul: ”Aveți mare grijă când cumpărați. La raft este un preț și pe bon este alt preț. Așa vor sa se îmbogățească cei de la Penny”.

Situația nu este nici pe departe una nouă, mulți clienți ai supermarketurilor din întreaga țară reclamând astfel de incidente. De altfel, este una din reclamațiile frecvente făcute la ANPC. Conform legii, magazinul are obligația să încaseze prețul de la raft, în ziua respectivă. Evident, modificarea prețurilor se face automat în gestiune și în casele de marcat.

ADVERTISEMENT

Personal insuficient

Diferența de prețuri, între cel de la raft și cel de la casă, se poate explica printr-o eroare în magazin. Și nu numai. Lipsa de angajați suficienți și sarabanda prețurilor sunt și ele motive. Cu un volum mare de produse, cum este cazul supermarketurilor, și un număr din ce în ce mai redus de angajați, modificarea prețurilor va lua un timp din ce în ce mai mare.

Etichetele trebuie refăcute și afișate din nou. Cu personal insuficient și cu menținerea fluxului de vânzare, aproape sigur că nu va fi timp pentru schimbarea la vreme a tuturor prețurilor. Evident, este problema managerului supermarketului, nu a clienților. Iar magazinul trebuie să-i returneze clientului diferența de preț

ADVERTISEMENT

Problema semnalată se regăsește de cele mai multe ori în magazinele care afișează prețurile pe etichete de hârtie, nu în cele în care prețurile sunt afișate pe etichetele electronice. Iar în ritmul actual în care cresc prețurile, ea se va răspândi și mai mult. O optimizare a situației (mai multe etichete electronice, mai mult personal, etc) presupune cheltuieli mai mari. Dincolo de diferența de prețuri dintre cele de la raft și cele de la casă, ANPC a constatat de multe ori că, în unele supermarketuri, prețurile la raft la unele produse lipsesc. Situație care, iarăși, generează confuzie și discuții la casă.

Amenzi de 7 milioane de lei pentru Lidl

În luna februarie, ANPC a aplicat amenzi de 7 milioane de lei, pentru nereguli constatate în toată țara, lanțului de supermarketuri Lidl. ”Nu știu cum funcționează această rețea în celelalte țări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toți ceilalți, dar mai ales pentru noi. De asemenea nu știu dacă, în țara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă”, declara președintele ANPC, Horia Constantinescu.

ADVERTISEMENT

ANPC a găsit o serie de nereguli, între care: ”comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită, depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte, comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum, lipsa de la raft a prețurilor produselor, nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.), neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat”.

 

 

 

ADVERTISEMENT