News

Ce a pățit o tânără din Alba care și-a comandat haine de pe internet. A sunat imediat la poliție după ce a primit coletul acasă și l-a deschis

O tânără din Alba care și-a comandat haine de pe internet și-a dat seama că a fost victima unui caz de înșelăciune după ce a deschis coletul pe care l-a comandat.
31.05.2023 | 19:40
Ce a patit o tanara din Alba care sia comandat haine de pe internet A sunat imediat la politie dupa ce a primit coletul acasa si la deschis
Ce a pățit o tânără din Alba. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

Femeia și-a comandat haine de pe internet în valoare de peste 600 de lei, dar când a deschis coletul a pus mâna pe telefon și a sunat la Poliție. În realitate, în cutie erau amplasate strategic mai multe bidoane goale și haine uzate. Vânzătorul, un tânăr din Giurgiu, e acum cercetat pentru înșelăciune.

Ce a pățit o tânără din Alba care și-a comandat haine de pe internet

Bărbatul cercetat pentru înșelăciune s-a gândit că ar fi amuzant ca în loc de obiectele comandate de femeie să trimită bidoane goale cu vopsea și haine uzate. IPJ Alba a intrat pe fir, iar acum individul își așteaptă pedeapsa. ”La data de 30 mai 2023, poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Oraşului Abrud au identificat un tânăr de 29 de ani, din municipiul Giurgiu, ca persoană bănuită de săvârşirea unei infracţiuni de înşelăciune, faptă sesizată poliţie la data de 11 aprilie 2023 de către o femeie din Abrud.

ADVERTISEMENT

Din cercetări a rezultat că, la începutul lunii aprilie 2023, bărbatul ar fi postat pe internet, sub o identitate falsă, un anunţ prin care oferea spre vânzare obiecte de îmbrăcăminte, context în care ar fi primit o comandă de la reclamantă, în valoare de 620 de lei, însă, în loc de articolele vestimentare promise, ar fi expediat haine uzate şi bidoane goale de vopsea”, se menţionează în comunicat. Din fericire pentru femeie, prejudiciul a fost recuperat integral, conform Observatornews.ro.

“Faţă de tânăr, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune, precum şi în vederea stabilirii întregii sale activităţi infracţionale”, mai transmit reprezentanții IPJ Alba. Infractorii din comerțul online sunt tot mai mulți, mai ales că românii încep să cumpere tot mai mult de pe astfel de site-uri.

ADVERTISEMENT

Cel mai periculos exemplu e așa numita metodă prin care hoții vor să fure datele bancare ale oamenilor naivi, folosindu-se de diverse site-uri de anunțuri și de un sistem care imită plățile bancare. Conform Radio Europa Liberă, povestea lui Alexandru, un tânăr din Brașov, e cel mai ușor de înțeles pentru toată lumea.

Alex a decis să-și vândă on-line un far auto care îi rămăsese de la o mașină veche, însă a fost contactat imediat pe WhatsApp, de un ”cumpărător”. Bărbatul a fost asigurat că plata se va face prin sistemul dezvoltat de platforma OLX, după care va primi un link de primire a banilor. Era totul o mare escrocherie, pentru că urma să-și introducă datele într-un site care i-ar fi furat datele, dacă accepta să le introducă.

ADVERTISEMENT

Alex s-a prins imediat că este vorba de o ”țeapă”, însă a continuat discuția să vadă până unde merg lucrurile. Mai mult, l-a tachinat pe țeparul de la celălalt capăt al telefonului și l-a asigurat că a introdus datele de card, deși nu o făcuse. Mai mult, Alexandru i-a comunicat hoțului că a intrat pe fir contabila, care l-a lămurit că are de-a face cu un caz de fraudă, astfel că a anunțat Poliția.

Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a oferit mai multe detalii: ”Practic, vorbim despre un atac de tip real-time phishing, deoarece atacatorii vor cere mai departe interlocutorului pe #WhatsApp inclusiv eventuale coduri venite pe sms sau prin aplicaţia de internet banking, pentru validarea tranzacţiilor. Pentru a da acel fals sentiment de încredere potenţialei victime, atacatorii au integrat pe acel site de phishing şi un serviciu de tip chat, care are rolul de a ajuta utilizatorul să efectueze plata. De fapt, în realitate acea conversație este purtată tot cu atacatorii”.

ADVERTISEMENT

Tiberiu Anghel, expert în securitate cibernetică, a oferit mai multe sfaturi despre cum ar putea fi evitate astfel de situații. ”Atacurile de tip phishing sunt foarte variate, dar au la baza același principiu: apelează la emoțiile consumatorului pentru a-i distrage atenția. Astfel consumatorul face plăți, trimite date de card sau date personale care răufăcători. Câteva situații foarte des întâlnite sunt campaniile web promoționale unde poți câștiga ceva ‘gratis.

Dacă situația e prea bună sau prea rea (ciudată) să fie adevărată, mai uitați-vă o dată dacă cel care v-a informat este legitim. Întotdeauna trebuie verificate adresele de e-mail sau adresele web folosite. În cele mai multe dintre dăți acolo vor fi identificate erori. Cum ar fi GO0GLE in loc de GOOGLE. Aici creativitatea atacatorilor este foarte mare, deci vă puteți aștepta la multe iluzii optice”, avertizează Tiberiu Anghel. Important e ca nimeni să nu cadă vreodată în astfel de capcane și să nu-și împărtășească datele sensibile.

ADVERTISEMENT
Tags: