Un român a mers care s-a întors din vacanța în Turcia s-a confruntat cu mari probleme la vamă. Mai exact, se pare că acesta a fost nevoit să aștepte mai bine de două ore pentru a putea trece în Bulgaria. Și se pare că nu e singurul.
Turcia, la fel ca și Bulgaria, este una dintre destinațiile preferate ale românilor. Chiar și așa, timpul petrecut la frontieră poate fi destul de neplăcut, cu atât mai mult în momentul în care există și alte probleme.
Exemplu este ceea ce a trăit un român reîntors din vacanța în Turcia. Acesta a dezvăluit într-o postare pe Facebook, că este nevoit să aștepte de ceva timp la vamă, din cauza unor probleme tehnice. El i-a întrebat pe alți internauți dacă situația este sau nu reală și dacă știu ceva.
„Aveți idee ce se întâmplă? Stau de 2 ore la vamă, la ieșirea din Turcia… și a spus cineva că e picat în toată țara softul… ceva atac cibernetic…”, a fost postarea românului, care ulterior a primit și răspunsul.
Au fost internauți care au confirmat faptul că sunt probleme. Mai exact, sistemul de verificare pentru pașapoarte a picat în Turcia, astfel că autoritățile sunt nevoite să aștepte soluționarea situației.
Un mesaj în acest sens a fost transmis în mod oficial și de către Aeroportul din Istanbul. Se pare că sistemul informatic de control al pașapoartelor nu funcționează pe întreg teritoriul țării.
Astfel, reîntoarcerea din vacanța în Turcia ar putea fi problematică și pentru alte persoane. Sursa citată transmite că echipele IT au intervenit, dar și că întreaga problemă ar urma să fie soluționată într-un timp scurt.
Referitor la cei care călătoresc cu avionul, se pare că pasagerii au primit deja notificări și sunt nevoiți să aștepte, până în momentul în care întreaga problemă tehnică ar urma să fie soluționată.
”Din cauza unei defecțiuni de sistem survenite în Sistemul Informațional al Poliției (POLNET), care oferă sprijin informațional serviciilor conduse de Organizația de Poliție, operațiunea de control al pașapoartelor pe întreg teritoriul Turciei a fost întreruptă temporar. Pe parcursul acestui proces, Poliția și echipele IT au oferit intervențiile necesare pentru remedierea problemei, procedurile fiind realizate manual.
Au fost luate măsuri pentru remedierea defecțiunii din sistem. Timpii de tranzacție vor reveni la normal într-o perioadă scurtă de timp. Pe parcursul acestui proces, pasagerii sunt frecvent notificați în zonele de așteptare și intrările în aeroport. Aparatele de aer condiționat funcționează la capacitate maximă.Toate echipele noastre de operațiuni terminale oferă sprijin oaspeților noștri pe teren. Toate evoluțiile sunt atent monitorizate de echipele noastre” arată o informare oficială a Aeroportului Internațional Sabiha Gökçen, din Istanbul.