News

Ce a păţit un turist român după ce a plătit 1.800 de euro un all inclusive în Turcia. Vacanţa s-a transformat într-un coşmar

Sezonul vacanţelor merge mână în mână cu sezonul ţepelor, iar unii turişti se trezesc că au plătit bani buni pentru servicii care nu le vor fi oferite vreodată.
29.07.2023 | 12:22
Ce a patit un turist roman dupa ce a platit 1800 de euro un all inclusive in Turcia Vacanta sa transformat intrun cosmar
Deşi au plătit bani buni, mulţi români vor vedea Antalya doar în poze vara aceasta Foto; Hepta
ADVERTISEMENT

Două agenţii de turism au cerut intrarea în insolvenţă în ultimele săptămâni, iar mii de români îşi văd planurile de vacanţă ruinate şi au şanse mici de a-şi recupera într-un viitor apropiat banii daţi pe excursiile care le-au fost anulate în ultima clipă.

Kusadasi a luat bani de la clienţi şi după intrarea în insolvenţă

Luate individual, cazurile sunt dramatice şi reflectă disperaraea celor care au plătit sume considerabile pentru excursii pe care nu le vor face vreodată.

ADVERTISEMENT

Este cazul unul tânăr din Iaşi, care a plătit 1.800 de euro pentru un sejur all inclusive în Antalya, dar toate planurile sale s-au năruit când a aflat vestea cererii de intrare în insolvenţă depusă de agenţia Kusadasi, de unde acesta şi-a luat biletele.

“Contractul este din luna iunie, anul curent. Am aflat printr-un e-mail al companiei că a intrat în insolvență pe 16 iulie 2023. La Iași nu mai este nimeni cu are să discutăm, să vedem ce facem, cum ne recuperăm banii. În e-mail scrie că e anulată rezervarea și o să storneze factura.

ADVERTISEMENT

Fiul nostru trebuia să plece în perioada 7-15 august 2023. Măcar dacă ne anunțau, nu mai plăteam și a doua tranșă de bani, 500 de euro. Adică au luat banii după ce au intrat în insolvență și noi habar nu aveam”, a declarat mama tânărului, pentru bzi.ro.

“Am sunat la Ministerul Turismului, nu răspunde nimeni la telefon. Nici la OPC nu răspunde nimeni. La agenția de turism nu mai e nimeni. Vrem să știm ce să facem să ne recuperăm banii.

ADVERTISEMENT

În grupul fiului meu sunt opt persoane care trebuiau să plece și au luat pachetele de la Kusadasi. Am mai cumpărat pachete de vacanță de la această companie și erau serioși, dar acum s-a întâmplat asta”, a mai spus aceasta.

Vineri, o altă agenţie de turism, Bonjour Tour, a cerut intrarea în insolvenţă. În ultimele luni, mai mulţi turişti şia-u exprimat numulţumirea în spaţiul public pentru faptul că în ultima clipă le-au fost anulate vacanţele, în special în Egipt.

ADVERTISEMENT

Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB) a închis, pe 25 octombrie 2022, pentru o perioadă de şase luni Agenţia de Turism Bonjour Tour, iar Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, spunea la acea dată: “Bonjour ţi-am dat, belea mi-am capatat! Dar ANPC este aici să se lupte cu belelele făcute de unii, consumatorilor”.

ADVERTISEMENT