notix pixel id

Ce au descoperit cercetătorii americani: ”Omicron conține fragmente din alt virus”

Cercetătorii din Cambridge, Massachusetts (SUA) afirmă că varianta Omicron ar conține fragmente dintr-un alt virus, posibil unul care provoacă răceala comună.
04.12.2021 | 15:09
Cercetătorii americani susțin că Omicron ar conține fragmente dintr-un alt virus

Varianta Omicron, descoperită în ultima săptămână în 38 de state ale lumii, potrivit unui anunț al Organizației Mondiale a Sănătății, provoacă îngrijorare pe întreg mapamondul, în ciuda faptului că până acum nu a fost înregistrat nici un deces ca urmare a infectării cu noua tulpină.

”Varianta Omicron a virusului care provoacă COVID-19 a dobândit probabil cel puţin una dintre mutaţiile sale prin preluarea unui fragment de material genetic de la un alt virus – posibil unul care provoacă răceala comună”, au anunțat cercetătorii americani din Cambridge, Massachusetts.

Noua secvenţă genetică nu apare în nici o versiune anterioară a coronavirusului

”Această secvenţă genetică nu apare în nici o versiune anterioară a coronavirusului, numit SARS-CoV-2, dar este omniprezentă în multe alte virusuri, inclusiv în cele care provoacă răceala comună, precum şi în genomul uman, precizează oamenii de știință”, notează Reuters, citând compania de studiere a datelor care a realizat raportul.

Potrivit lui Venky Soundarararajan, acest lucru ar putea însemna că virusul se transmite mai uşor, dar provoacă forme mai uşoare de boală sau asimptomatice. Renumitul cercetător consideră că majoritatea infecțiilor actuale Covid se datorează în continuare variantei Delta.

”Această nouă mutaţie ar fi putut să apară pentru prima dată la o persoană infectată cu ambii agenţi patogeni, atunci când o versiune a SARS-CoV-2 a preluat secvenţa genetică de la celălalt virus.

Reacția OMS: ”Avem nevoie de pregătire şi măsuri de precauţie, dar nu de panică”

Aceeaşi secvenţă genetică apare de mai multe ori într-unul dintre virusurile care provoacă răceli la oameni – cunoscut sub numele de HCoV-229E – şi în virusul imunodeficienţei umane (HIV) care provoacă SIDA”, a spus Soundararajan.

Soumya Swaminathan, şefa corpului de experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, îndeamnă la prudență în abordarea noii variante Omicron, afirmând că noile vaccinuri pot asigura o protecție eficientă împotriva sa. “Avem nevoie de pregătire şi măsuri de precauţie, dar nu de panică”, a notat înaltul oficial.

”Două virusuri diferite din aceeaşi celulă gazdă interacţionează în timp ce se înmulțesc”

Potrivit studiului de specialitate realizat de cercetătorii americani, celulele din plămâni şi din sistemul gastro-intestinal pot găzdui simultan coronavirusul SARS-CoV-2 şi răceala comună.

”O astfel de coinfecţie pregăteşte terenul pentru “recombinare virală”, un proces în care două virusuri diferite din aceeaşi celulă gazdă interacţionează în timp ce se înmulțesc, generând un virus ce are materialul genetic de la ambii “părinţi””, se arată în studiul respectiv.

În acest context, vaccinarea populației ar trebui să devină ținta majoră a oricărui guvern, susține Organizația Mondială a Sănătății. Potrivit cifrelor oficiale, până pe 4 decembrie 2021 fuseseră înregistrate 265.161.705 cazuri confirmate de infecție cu coronavirus, din care 5.258.046 decese.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Abonează-te acum la Taifasuri și poți câștiga premii de vis!
  • Nr. 866. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri