Ce companii au ales să îşi ţină definitiv angajaţii acasă. Coronavirusul ucide munca la birou

SPECIAL FANATIK
Georgiana Dicu   
în Special Fanatik
20/10/2020, 17:45
Ce companii au ales să îşi ţină definitiv angajaţii acasă. Coronavirusul ucide munca la birou SPECIAL FANATIK
Foto: Hepta

În timp ce Statele Unite se pregătesc pentru un alt val al pandemiei de COVID-19, unele companii își fac planuri pentru a-și menține angajații la distanță de birouri, cel puțin pentru viitorul previzibil.

În Marea Britanie, pe de altă parte, un studiu publicat recent arată că, deși locurile de muncă nu vor „reveni la normal” după pandemia de coronavirus, majoritatea companiilor nu vor lăsa angajații să lucreze permanent de acasă.

Companiilor le este recomandat să analizeze un sistem mixt de lucru – la birou și acasă.

Companiile care s-ar putea să nu revină niciodată la structura unui birou tradițional

Chiar și atunci când pandemia de coronavirus se va fi încheiat, se pare că Microsoft va permite majorității angajaților săi să lucreze de acasă pe termen nelimitat.

Potrivit unei note interne citate de World Economic Forum, angajaților li se va permite să lucreze de acasă mai puțin de jumătate din săptămâna lor de lucru – și ar putea lucra în întregime de acasă dacă managerul lor este de acord.

Întrucât pandemia de coronavirus a ținut milioane de americani în casă în martie, iar munca la distanță a devenit norma pentru multe companii, unii giganți tehnologici au decis să facă din munca la distanță o parte permanentă a locului lor de muncă.

Dropbox

Aproape 3.000 de angajați ai companiei tehnologice vor continua să lucreze de la distanță majoritatea timpului, dar ocazional vor merge la un birou reamenajat, care va fi numit “Dropbox Studios”, pentru lucrări de colaborare și de consolidare a echipei.

Facebook

Mark Zuckerberg a anunțat că până la 50% dintre angajații Facebook ar putea lucra de la distanță în următorii 5 până la 10 ani. El a lansat ideea într-un efort de a satisface preferințele angajaților și de a crea „prosperitate economică mai largă”.

Okta

Compania de software Okta, care oferă software-ul de conectare a lucrătorilor către aproape 9.000 de organizații, inclusiv JetBlue, Nordstrom și Slack, se așteaptă ca până la 85% din forța sa de muncă să lucreze de la distanță în conformitate cu noua politică. Înainte de pandemie, 30% din companie lucra de la distanță. Compania are aproximativ 2.600 de angajați.

Shopify

În luna mai, Shopify a anunțat că se transformă într-o companie „digital-by-default”. Asta înseamnă că, chiar dacă compania își redeschide birourile în 2021, majoritatea angajaților vor lucra de la distanță permanent.

Slack

Slack, care oferă platforme de comunicații care fac posibil lucrul de la distanță pentru sute de locuri de muncă, a creat posturi care pot fi ocupate de candidați la distanță, iar majoritatea angajaților Slack au opțiunea de a lucra de la distanță permanent.

Square

Cealaltă companie a CEO-ului Twitter, Jack Dorsey, Square, intenționează să permită membrilor personalului să lucreze de acasă chiar și după încheierea pandemiei. Square a spus că dorește ca angajații să poată lucra dintr-un mediu care se potrivește nevoilor lor.

Twitter

Twitter a declarat că va permite unora dintre angajații săi să lucreze de acasă „pentru totdeauna”. Compania de tehnologie a declarat că experiența de a lucra de acasă în ultimele luni a arătat că poate funcționa la scară largă pe termen lung.

Zillow

Zillow, o companie de pe piața imobiliară, oferă angajaților săi mai multă flexibilitate de la domiciliu. Compania se așteaptă ca unii să lucreze definitiv de acasă, în timp ce alții pot veni la birou de câteva ori pe lună sau câteva zile pe săptămână.

Coronavirusul a ucis tradiționalul de la 9 la 5, dar biroul va rămâne o parte esențială a vieții britanice

Locurile de muncă nu vor „reveni la normal” după pandemia de coronavirus, dar majoritatea companiilor nu vor lăsa angajații să lucreze permanent de acasă, se arată într-un raport comandat de British Contract Furnishing Association (o organizație care reprezintă firme din industria mobilei) și citat de Daily Mail.

Raportul avertizează că locurile de muncă „nu vor reveni la normal” după ce pandemia va fi controlată pentru că angajații s-au adaptat la „noul normal” al lucrului de acasă în timpul lockdown-ului impus de COVID-19.

În schimb, biroul va juca în continuare un rol cheie pentru lucrătorii care doresc în mod activ să se întoarcă, adaugă raportul. Acest lucru este determinat parțial de o creștere a nivelurilor de stres în timpul muncii de acasă, precum și de lipsa dezvoltării personale și a singurătății.

Raportul sugerează că împărțirea timpului angajaților între birou și acasă ar putea fi calea de urmat pentru multe companii, chiar și după terminarea pandemiei.

Munca la domiciliu și la distanță și-a pierdut reputația, adesea negativă, totuși, este clar, de asemenea, că echipele au nevoie de spațiu pentru a crește, a înflori și a colabora împreună, iar biroul viitorului va trebui să sprijine acest lucru dacă organizațiile vor avea succes”, spune Jeremy Smith, directorul general al British Contract Furnishing Association.

Raportul, care colectează informații și sondaje din zeci de studii disponibile publicului, citează o sursă care spune că 41% dintre angajații de la distanță au raportat niveluri mai ridicate de stres comparativ cu 25% dintre omologii lor care se află la birou.

Potrivit sursei citate, angajații care lucrează de acasă își fac griji că par a fi neproductivi – un studiu a constatat că 46% dintre angajați s-au simțit sub presiune pentru a demonstra că lucrează cu adevărat de acasă – inclusiv asigurându-se că sunt „mai receptivi” la e-mail.

Un alt studiu, subliniază raportul, a susținut că angajații din Marea Britanie au adăugat aproximativ două ore la fiecare zi de lucru în timp ce lucrează de acasă – ceea ce înseamnă o săptămână de lucru suplimentară pe lună.

Raportul spune că temerile asupra productivității în rândul lucrătorilor vin în ciuda altor studii, evidențiate în publicație, care arată că multe companii au înregistrat o creștere a productivității cu personalul care lucrează de acasă.

Probleme și beneficii legate de lucrul de acasă

Raportul citat anterior afirmă că unii muncitori, în special angajații mai tineri, care au mai puține șanse să aibă acces la spații de birouri, au lucrat la mese de bucătărie, canapele și „alte zone nepotrivite”.

Între timp, angajații au raportat probleme legate de internet și hardware, 35% spunând că au avut probleme cu software-ul de videoconferință, cum ar fi Zoom, în timp ce 38% au întâmpinat probleme cu rețeaua privată virtuală (VPN) a companiei, utilizată ca o măsură de securitate.

Alte probleme ridicate în raport includ singurătatea, lipsa dezvoltării personale, angajații care nu au contact față în față cu colegii și managerii și nu se simt apreciați pentru munca lor.

Sursa citată mai precizează că mulți angajați și-au îmbunătățit echilibrul între viața profesională și viața personală, în timp ce alții au reușit să oprească călătoriile lungi de la și de la locul de muncă, despre care a spus că reduc munca și naveta stresul aferent, contribuind la echilibrul dintre viața profesională și viața personală și având un impact pozitiv asupra calitatea vieții în ansamblu.

Raportul concluzionează că soluția recomandabilă pentru companii va fi un model mixt, permițându-le angajaților să lucreze atât de la birou, cât și de acasă.

Închide ×