Fotbal international

Surpriză în Italia: ce echipă ia cei mai mulţi bani din sponsorizarea de pe tricouri!

22.08.2019 | 14:59
sponsorizări echipe Serie A. Liderul sponsorizărilor în Serie A este Sassuolo -18 milioane euro anual

Gazzetta dello Sport a făcut în ediţia de joi, cu două zile înaintea deschiderii noului sezon, o interesantă trecere în revistă a sumelor de bani încasate de cele 20 de echipe din ediţia care va începe în Serie A în privinţa sponsorizărilor de pe tricourile de joc. Foarte multă lume se aştepta să vadă Juventus în frunte, detaşat, ţinând cont de modul autoritar în care torinezii au dominat fotbalul italian în ultimii opt ani.

Ce echipă ia în Italia cei mai mulţi bani din sponsorizări pe tricouri

Surpriză mare, însă Juventus este doar pe locul secund, cu un total de 17 milioane, rezultate din sponsorizările de la Jeep. Înaintea bianconerilor se află însă micuţa Sassuolo, cu 18 milioane, bani încasaţi de la Mapei, dar în care intră şi numele stadionului şi al centrului de pregătire. Sassuolo a reuşit o singură dată să participe în Europa, dar nu a depăşit faza tururilor preliminare şi nu a putut intra în grupele Europa League.

Pe locul 3 se află Milan, cu 14 milioane , toţi banii venind de la contractul încheiat de Barbara Berlusconi cu ani în urmă, cu Emirates, contract care se încheie în 2020. Aceeaşi sumă de bani o obţine şi Roma, dar din două contracte: 13 milioane de la Qatar Airways şi alte 3 milioane de la Hyundai. În schimb, în urma decretului Dignita, dat de guvernul italian în acest an, nu se mai acceptă sub nici o formă sponsori din rândul caselor de pariuri, astfel că 4,5 milioane euro pentru echipamentul de antrenament de la Beway şi-au luat zborul.

sponsorizări echipe Serie A Şi Roma a pierdut sponsorul de pe echipamentul de antrenament, Betway, care plătea 4,5 milioane euro anual

Lazio e singura echipă fără sponsor!

Inter primeşte 10,5 milioane euro de la producătorul de anvelope Pirelli, care are exclusivitate, clubul neavînd voie până în 2021, când se va încheia contractul să mai adauge vreun alt sponsor. Napoli ia 9 milioane de la trei sponsori, Lette, MSC pe partea din faţă a tricoului, Kimbo pe spate, patronul De Laurentiis fiind cel care s-a luptat în Ligă în 2014 oentru introducerea celui de-al treilea sponsor pe tricouri.

sponsorizări echipe Serie A. Lazio e singura rămasă fără sponsor, după ce a trebuit să rupă colaborarea de 7 milioane euro cu Marathonbet

La Udinese, care încasează 2,5 milioane pe stagiune, sunt trei sponsori, dar primul este firma de automobile Dacia, cu 1,5 milioane euro. Dacia a dat şi numele stadionului echipei friulane. Cei mai amărăşteni sunt Genoa şi SPAL, cu doar 700.000 de euro, Sampdoria cu 500.000, iar pe ultimul loc echipa lui Radu Ştefan, Lazio, fără sponsor pe tricou, ca urmare a faptului că nu mai poate percepe cele 7 milioane de euro de la compania de pariuri Marathonbet.