Iată că parola statică este o metodă de securizare a plăților introdusă deja de câțiva ani în România. Cei care au carduri probabil au auzit deja despre ea și știu că se folosește încă din toamna anului 2019.
Știm prea bine că tentativele de fraudă s-au tot intensificat în ultima vreme. Astfel, există o mulțime de persoane cu intenții rele care vor să îți fure datele personale și inclusiv banii de pe card.
Pot exista numeroase de astfel de metode. Iar pentru că toți clienții să se simtă în siguranță, băncile fac actualizări importante, astfel încât șansele unor tentative de fraudă să fie scăzute semnificativ.
Parola statică este una dintre metodele cele mai eficiente. Scopul unei astfel de parole este aceea de a proteja clienții băncilor de fraudele din mediul online. În general vei vedea că ai nevoie de ea când faci cumpărături online.
Mai exact, după ce ai selectat produsele dorite, trebuie să introduci datele cardului tău. La final însă, după ce ai introdus numărul cardului, numele, data expirării și codul CVV/ CVC ți se cere și parola statică.
Parola statică este cea pe care doar tu o cunoști și pe care o folosești pentru a autoriza plata respectivă. Menționăm faptul că anterior, parola era formată din ultimele 6 cifre ale CNP-ului.
Ea poate fi însă schimbată asfel încât să fie mai ușor de memorat. Poți să schimbi parola statică atât prin telefon, cât și la bancomat. Totodată, când faci tranzacții vei observa sigur că primești pe telefon un SMS cu un cod unic din 4 cifre.
Banca generează acest cod pentru fiecare tranzacție online. Codul e valabil doar pentru câteva secunde, suficient timp în care poți finaliza plata și îți poți da acordul pentru tranzacția respectivă.
După cum poate ai înțeles deja, o astfel de parolă e esențială în cazul cumpărăturilor online. În acest mod vei fi sigur că plățile tale sunt securizate, iar șansele ca o persoană să îți folosească cardul scad și ele. Unde găsești însă parola statică în cazul în care nu știai de existența ei?
În funcție de banca la care ai cont deschis, intră în aplicație, iar mai apoi la secțiunea de setări sau preferințe. Acolo ar trebui să observi opțiunea de parolă statică. În cazul în care în meniul tău nu se regăsește însă, poți contacta serviciul de clienți al băncii pentru a cere mai multe lămuriri și informații.
Parola statică este foarte utilă și practică și poate fi activată de utilizator foarte simplu. Iar dacă se întâmplă să îți pierzi vreodată cardul bancar, iar cineva îl găsește, respectiva persoană nu va putea să folosească cardul dacă ai setat o parolă statică pentru tranzacții.
Mai exact, persoana la care ajunge cardul va avea nevoie de parolă pentru a finaliza procesul de plată. În cazul în care nu sunt deținute datele respective, atunci tranzacția va fi blocată.