News

Ce este, de fapt, podul de flori din România. Devine realitate și o să ușureze viața a milioane de oameni. Va avea patru benzi, frontieră modernă și legătură directă cu Autostrada A8

S-a dat undă verde pentru începerea lucrărilor la podul de flori care leagă România de Republica Moldova. Construcția cu profil de autostradă va fi parte din A8.
19.04.2025 | 22:00
Ce este de fapt podul de flori din Romania Devine realitate si o sa usureze viata a milioane de oameni Va avea patru benzi frontiera moderna si legatura directa cu Autostrada A8
Încep lucrările la Podul de flori care leagă România de Republica Moldova. Când va fi gata această construcție. Sursa foto: capturi YouTube / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Doar câteva zile ne mai despart până când, în mod oficial, vor începe lucrările la podul de flori care leagă România de Republica Moldova. Anunțul a fost făcut atât de oficialii din țara noastră, cât și de cei de peste Prut.

Podul de flori care leagă România de Republica Moldova, la câteva zile de la startul lucrărilor

Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, este o șosea aflată în stadiul de proiect. Aceasta are traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș. În Ardeal, ea face joncțiune cu Autostrada A3. Va avea o lungime de circa 300 de km.

ADVERTISEMENT

O parte importantă din acest drum de mare viteză va fi construită începând cu finalul acestei luni. Pe 26 aprilie, autoritățile din România și din Republica Moldova vor marca împreună lansarea construcției Podului rutier de la Ungheni – Golăeşti. Acesta este parte din Autostrada Unirii (A8). Totul se va face prin intermediul unui eveniment simbolic organizat pe malul Prutului: Festivalul ”Podul de Flori”.

Vom pune piatra de temelie a Podului de peste Prut la Ungheni – un moment istoric, primul pod construit între România şi Republica Moldova în ultimele şase decenii.

ADVERTISEMENT

De data aceasta, ‘Podul de flori’ devine realitate: transformăm o legătură simbolică într-una rutieră, concretă, care va uni comunităţi, va apropia oameni şi va sprijini dezvoltarea de ambele părţi ale Prutului. Mă bucur că am putut contribui şi eu la acest proiect„, a scris preşedintele CJ Iași, Costel Alexe, într-un mesaj pe Facebook.

Un anunț despre acest eveniment a venit și de peste Prut. Vicepremierul Vladimir Bolea, care este și ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale la Chișinău, a spus că ”un nou simbol al unității românești va prinde contur pe 26 aprilie, în sâmbăta Paștelui Blajinilor, când se va pune piatra de temelie pentru Podul de Flori peste Prut, între localitățile Zagarancea (Republica Moldova) și Golăiești (România). Podul se va numi Podul de Flori, ca un omagiu față de evenimentul istoric din 1990, când mii de oameni s-au întâlnit fără pașapoarte, într-o îmbrățișare simbolică a celor două maluri ale Prutului”, a declarat oficialul.

ADVERTISEMENT

Podul de flori va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni și un punct de frontieră modern

Conform proiectului, Podul de la Ungheni va fi primul pod construit între România și Republica Moldova în ultimele șase decenii. Noua șosea va avea patru benzi, trotuare pietonale și un punct de frontieră modern. Este parte a Autostrăzii Unirii A8 și este finanțată integral din fonduri europene.

ADVERTISEMENT

Iată și principalele date tehnice legate de podul de flori dintre România și Republica Moldova. Construcția va avea o lungime totală de 261 de metri. Lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua.

De asemenea, proiectul include și construcția unui punct de trecere a frontierei. Va fi dotat cu facilități pentru control amănunțit, parcări pentru TIR-uri şi autoturisme, precum și un drum de legătură de aproximativ 1 km. Vor apărea aici și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și TIR-urilor.

Când va fi inaugurat podul de flori dintre România și țara vecină

Așadar, știm deocamdată că procesul de construcție al podului rutier peste Prut, care va uni localitățile Golăiești (România) și Zagarancea (Republica Moldova), va începe pe 26 aprilie.

Contractul de execuție a fost semnat cu Ness Proiect Europe în 2024. În ultimele 6 luni, s-a desfășurat etapa de proiectare. Lucrarea are ca termen 18 luni, iar valoarea lucrărilor se ridică la peste 150 milioane lei. Fondurile sunt asigurate din surse nerambursabile prin intermediul unui Mecanism financiar destinat interconectării Europei.

Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, din toamna anului 2026 va fi posibilă circulația pe acest pod.