”Wi-Fi”, serviciul care ne ajută să ne conectăm la internet doar cu ajutorul unei parole sau fără, datorită undelor pe care le emite, are un istoric destul de complex. V-ați întrebat vreodată de unde vine această denumire, ”Wi-Fi?” Iată care este semnificația.
În fiecare zi ne conectăm la Wi-Fi pentru a beneficia de internet și pentru a putea să petrecem timp pe rețelele de socializare. Totodată, ne este util și în scop profesional. Totuși, Wi-Fi-ul nu poate fi disponibil fără existența unui router.
În 1971 începe întreaga poveste a Wi-Fi , când cercetători de la Universitatea din Hawaii au pus bazele acestei tehnologii. Pe atunci, se numea ”ALOHAnet”. Phil Belanger este unul dintre ”creatorii” Wireless Enthernet Compatibility Alliance și a explicat că ”Wi-Fi” face parte dintr-o listă de 10 nume propuse de o agenție renumită, ”Interbrand”.
Mulți oameni consideră că ”Wi-Fi” vine de la ”fidelitate fără fir”, având în vedere că semnalul la internet se face cu ajutorul unui router. Denumirea nu este contestată de inventatori, subliniind totuși că ”Wi-Fi” nu este un acronim și că la mijloc nu se află vreo semnificație anume.
”Aveam nevoie de ceva care să fie puțin mai captivant decât „IEEE 802.11b Direct Sequence”. Interbrand a creat „Prozac”, „Compaq”, „oneworld”, „Imation” și multe alte nume de marcă despre care ați auzit. Au creat chiar și numele companiei „Vivato”, a detaliat Phil Belanger pentru ”Boing Boing”.
De asemenea, numele tehnic al ”Wi-Fi” a fost inițial IEEE 802.11x. Dezvoltatorii au constatat mai târziu că aceasta nu va putea fi ținută minte ușor de către utilizatori, iar pentru a evita acest fapt și o eventuală confuzie, s-a ajuns la ”Wi-Fi”.
Din 1997 se folosește ”Wi-Fi” ca termen tehnic, în urma unei analize ample a companiei Interbrands. Iar ca lucrurile să fie puțin mai clare, s-a adăugat și sintagma ”fidelitate fără fir”, în așa fel încât oamenii să înțeleagă că pot dispune de internet datorită unor semnale similare celor radio.
”Singurul motiv pentru care auziți despre „Fidelitate fără fir” este că unii dintre colegii mei din grup se temea. Nu înțelegea brandingul sau marketingul. Nu și-au putut imagina să folosească numele „Wi-Fi” fără a avea un fel de explicație.
Așa că am compromis și am convenit să includem sloganul „Standardul pentru fidelitate fără fir” împreună cu numele. Aceasta a fost o greșeală și a servit doar la derutarea oamenilor și la diluarea mărcii.”, a mai transmis Phil Belanger.