Pensionarii români au început să primească deciziile de recalculare a indemnizațiilor de vineri, 16 august. Astfel că urmează ca bătrânii să vadă dacă au primit sumele corecte. În caz că nu sunt mulțumiți, șeful Casei de Pensii a venit cu noi precizări.
Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, a explicat la Antena 3 CNN ce pași pot urma cei care consideră că decizia de recalculare a pensiei este incorectă. Pensionarii nemulțumiți de recalculare sunt sfătuiți să facă o cerere către Casa de Pensii, înainte de a recurge la alte măsuri.
„Lucrurile sunt foarte simple, adică sunt prevăzute și în decizia de recalculare. Un pensionar, în momentul în care este nemulțumit sau nedumerit de ce anume găsește, ar trebui să facă o minimă procedură prealabilă, în sensul în care ori să facă o petiție la Casa de Pensii, ori să meargă la biroul de relații cu publicul sau într-o audiență la conducerea Casei de Pensii în care să ceară lămuriri, informații suplimentare cu privire la conținutul acestei decizii de recalculare”, a explicat Daniel Baciu la Antena 3 CNN.
Baciu a menționat că a discutat cu directorii de la Casele de Pensii pentru a suplimenta numărul de funcționari la ghișee, astfel încât cei care solicită clarificări să primească răspunsuri mai rapid.
„Am avut în această săptămână o videoconferință cu toți directorii din Casele de Pensii și le-am cerut ca în perioada imediat următoare, începând de săptămâna viitoare, să aloce mai mulți salariați la ghișee, la birourile de relații cu publicul – pentru că ne așteptăm ca pensionarii care nu înțeleg cu adevărat acești indicatori, care nu sunt foarte complicați, (n.r.- să meargă la ghișee pentru lămuriri) – să dea relațiile necesare fiecărui pensionar în parte care vine și solicită aceste informații”, a mai precizat șeful Casei de Pensii.
Poșta Română a anunțat că livrarea deciziilor de recalculare va dura aproximativ două săptămâni. În această perioadă, poștașii vor distribui aproximativ 4,6 milioane de decizii, cu o medie de 500.000 de plicuri zilnic.
„Poștașii sunt liantul principal în tot acest proces. Aceștia au dat întotdeauna dovadă de profesionalism în astfel de proiecte majore, punând mai presus de toate grija față de clienții noștri.
Compania Națională “Poșta Română” va lua toate măsurile necesare, astfel încât deciziile de recalculare a pensiilor să ajungă la pensionari, așa cum Poșta Română și-a asumat față de beneficiarii săi”, transmite Poșta Română.
Dacă pensionarul nu este acasă la momentul livrării, decizia poate fi lăsată unui membru al familiei sau unei rude. În cazul în care nimeni nu este disponibil, documentul poate fi ridicat ulterior de la oficiul poștal. Procesul de distribuire se va finaliza până cel târziu pe 30 august 2024, a mai transmis Poșta Română.