Cabinetele psihologice s-au redeschis după încheierea stării de urgență, însă la fel ca și celelalte spații, atât psihologii cât și clienții trebuie să respecte o serie de reguli de protecție anti-COVID-19.
Din informațiile FANATIK, atât psihoterapeuții, cât și clienții cabinetelor trebuie să poarte mască pe tot parcursul ședinței. În plus, managerii de cabinet trebuie să programeze ședințele la un interval ceva mai mare de timp.
Motivul este că după fiecare ședință, trebuie să fie făcută o dezinfecție a scaunelor și a obiectelor cu care a venit clientul în contact, pentru a minimiza șansele de a contracta noul coronavirus. Astfel, clienții nu trebuie să aibă contact în niciun moment, la intrare și ieșire, iar suprafețele, igienizate după fiecare ședință.
Iuliana Spânu, psihoterapeut, a explicat pentru FANATIK cum se desfășoară ședințele după pandemia de coronavirus: “Sunt oameni care preferă să ne vedem online în continuare și sunt oameni care preferă să ne vedem față în față, ori că nu se descurcă cu această parte de tehnologie sau pentru un anumit confort pe care îl au.
Ne-am adaptat contextului. Nu este ușor să trăim astfel de momente în care starea noastră de sănătate este într-un oarecare pericol. Dar, și asta este o normalitate pentru că pot să îmi fac treaba în continuare.
Nu am limitări, nu mă oprește nimeni să fac ceva, oamenii mă înțeleg și eu îi înțeleg pe ei. Pentru mine, este și acesta un firesc. Îmi fac treaba în mod normal”, a explicat psihoterapeutul.
Pe durata stării de urgență, cabinetele psihologice au fost închise, iar ședințele s-au mutat în totalitate în online. Astfel, timp de două luni cei care au avut nevoie de consiliere psihologică au făcut terapie la distanță, prin intermediul platformelor de socializare online.
În timpul pandemiei de COVID-19, numărul oamenilor care au avut nevoie de consiliere psihologică a crescut. Specialiștii susțin că perioada de incertitudine și de izolare îi afectează, inevitabil, pe oameni și fiecare răspunde în propriul stil acestei crize.
Psihologii susțin că sunt două tipuri de oameni care au apelat la serviciile lor în perioada de pandemie: cei care simțeau că mentalul lor este în scădere și au luat măsuri astfel încât să evite o cădere în depresie și unii, mai grav afectați, care au apelat la ajutorul specialiștilor în momentul în care erau deja în depresie și voiau să controleze situația și să iasă din această negură.