Pandemia i-a învățat pe români să fie adepții comenzilor online. Fie că este vorba de mâncare sau de alte articole, curierii livrează orice. Însă, așa cum era de așteptat, acest proces de livrare vine la pachet cu probleme și nemulțumiri pentru români.
Aproape că nu este român care să nu fi avut cel puțin o problemă cu un curier. Fie că este vorba despre întârzieri la livrare sau despre colete ajunse într-o stare deteriorată, toate sunt trecute pe lista nemulțumirilor.
Se întâmplă ca, de multe ori, coletele să fie pierdute. Unele dintre ele nici măcar nu mai ajung la destinație. Uneori, curierii refuză să ducă pachetele până la ușa destinatarului. În astfel de cazuri, îi solicită acestuia să coboare sau să meargă până la un punct stabilit pentru a le ridica.
În astfel de situații, românii fac reclamații. Deși, fiecare firmă de curierat are departamentul de suport clienți, puține sunt cazurile în care probleme se rezolvă în timp util.
Sătui de astfel de probleme cu livratorii, românii au început să discute pe diverse grupuri în mediul online. Mulți au expus situațiile cu care s-au confruntat, în speranța ca vor auzi și o altă părere.
Principala problemă a românilor este faptul că mulți curieri refuză să le aducă coletele până în fața ușii. În timp ce unii sunt indignați de acest gest, alții au reușit să privească partea bună la un astfel de refuz.
Un român a povestit în mediul online că nu este deloc deranjat că trebuie să coboare pentru a-și ridica un colet. Ba chiar spune că asta l-a salvat de o altă problemă. Românul alege să coboare, chiar dacă respectivul curier nu îi cere asta.
”Eu cobor mereu că să am motiv să nu le dau bacșiș. La Glovo fac la fel.”, a povestit bărbatul.
Pe grupurile de discuții, numărul românilor care au avut probleme cu livrarea coletelor este unul uriaș. Majoritatea susțin că mulți curieri invocă fel de fel de motive prin care refuză să le aducă coletul la ușă.
Cele mai întâlnite motive invocate de curieri sunt legate de timpul limitat pe care îl au la dispoziție pentru a livra toate pachetele. Unii se scuză și spun că nu au reușit să ia legătura cu destinatarul coletului, în timp ce alții preferă să-i notifice direct pe destinatari să meargă la sediu după colet.
Înainte de a comanda online, românii sunt sfătuiți să citească foarte bine politica de transport a bunurilor respective. Deși, de obicei, curierul trebuie să se deplaseze până la ușa destinatarului pentru a-i înmâna coletul, sunt și excepții când nu intră în clădire. În astfel de situații, destinatarul este obligat să coboare după colet.