Șoferii care se tem de Covid-19 au dreptul, conform legii, să facă mai multe modificări fără omologare RAR.
De asemenea, există o serie de schimbări interzise de lege pentru că pun în pericol viața persoanelor aflate în mașină.
Mai mult, în domeniul transportului de persoane o serie de măsuri sunt obligatorii, conform regulilor prezentate de Registrul Auto Român.
„Registrul Auto Român înţelege necesitatea unei protecţii adecvate a participanţilor la trafic în această perioadă, atât a conducătorilor auto, cât şi a pasagerilor, motiv pentru care recomandă utilizarea unor soluţii temporare uşoare, dar eficiente în contextul dat, care să respecte unele cerinţe”, a precizat RAR într-un comunicat, conform Adevărul.
Așadar, este obligatorie utilizarea de materiale ușoare, transparente și flexibile, iar montajul pe vehicul interzice utilizarea unui cadru solid.
Montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a mașinii și nu trebuie să interfereze cu centurile de siguranță sau airbag-ul. În schimb, pentru susținere și fixare poate fi folosit suportul tetierelor.
„Precizăm faptul că optarea pentru astfel de soluţii nu presupune reomologarea vehiculului şi nu implică modificarea cărţii de identitate a vehiculului”, precizează RAR.
Autoritățile au precizat că dacă configurația unui vehicul e modificată în raport cu parametrii avuți în vedere înainte de omologare, vehicului va fi supus uneo reomologări. Așadar, va fi necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.
„Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive şi implică reverificarea respectării cerinţelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea şi ancorarea centurilor de siguranţă, omologarea scaunelor şi absorbţia de energie, proeminenţele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal şi lateral, incluzând sistemele airbag din scaune şi cele cortină, încălzirea şi ventilaţia. Mai mult, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricaţie recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină), sau dimensiunile interioare ale majorităţii autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obţinerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi şi costurile mari implicate de verificările de reomologare şi perioada de timp necesară efectuării testelor respective”, au completat cei de la RAR.