Ce nu are voie să facă o persoană aflată în izolare la domiciliu și ce îi este permis! Sfaturi ferme ale medicilor

SPECIAL FANATIK
Alexandru Năstase   
în HotNews
25/03/2020, 13:17
Ce nu are voie să facă o persoană aflată în izolare la domiciliu și ce îi este permis! Sfaturi ferme ale medicilor GALERIE FOTO SPECIAL FANATIK
Medicii au oferit mai multe sfaturi pentru persoanele aflate în izolare. Sursa foto - hepta.ro

Sunt câteva sfaturi de care trebuie să țineți cont în situația în care vă aflați în izolare la domiciliu. Medicii au alcătuit chiar o listă de recomandări, dar au transmis și o serie de lucruri interzise, atât timp cât sunteți închis în casă. Astfel, cu ajutorul unui doctor de la Spitalul Militar, FANATIK îți spune tot ce nu are voie să facă o persoană aflată în această situație și care este suspectă de COVID-19, dar și ce îi este permis!

Ce nu are voie să facă o persoană aflată în izolare la domiciliu și ce îi este permis!

Trebuie să știți că dr. Octavian Vasiliu, medic primar Psihiatrie, psiholog clinician specialist, psihoterapeut specialist, Secția Clinică Psihiatrie/ Spitalul Militar Central a grupat câteva dintre recomandări în aspecte generale.

Astfel, pe lângă recomandările de profilaxie a infectării, evitați să folosiți obiecte în comun cu alte persoane care stau în aceeași locuință, inclusiv vesela. Dacă este posibil, folosiți băi diferite și limitați la minim contactul direct cu alte persoane din casă, iar când comunicați direct cu acestea respectați limita de 2 metri distanță interpersonală.

Sfaturi ferme ale medicilor

Spălarea rufelor este preferabil să se facă în tranșe diferite, în cazul persoanelor expuse și a celor care coabitează cu acestea. Folosiți dezinfectante pe bază de clor sau alcool pentru suprafețele din casă.

Este de reținut că animalele de casă nu transmit infecția la om. Atenție! Un aspect deosebit de important este acela că micuții nu sunt imuni la infecția cu COVID-19. Și copiii pot face coronavirus. Este interzis să credem altceva.

Persoanele în vârstă și cele cu comorbidități somatice sunt mai vulnerabile, evitați la maxim contactul cu ele! Folosiți aplicațiile online pentru a comanda produsele necesare vieții cotidiene la domiciliu, iar dacă prietenii, rudele, vecinii doresc să vă ajute nu veniți în contact direct cu aceștia!

Există și câteva aspecte legate de menținerea sănătății mentale. Trebuie să fiți atenși pentru că statul prelungit în aceeași incintă se poate asocia cu unele capcane psihologice, precum tendința spre autovictimizare (”Numai mie mi se putea întâmpla una ca asta”, ”Niciodată nu am noroc”), spre catastrofizare (”Nu mai am scăpare”, ”Este o situație fără ieșire”), autodevalorizare (”Nu sunt bun de nimic dacă am ajuns aici”), revoltă inadecvată (”Trebuie să ies din casă ca să-mi dovedesc că sunt bine”), descurajare totală (”Mai bine nu aș mai fi”).

Acestea sunt gânduri automate care pot fi controlate și combătute activ prin una sau mai multe din următoarele metode! Găsiți-vă un hobby care poate fi făcut în casă (muzică, citit, vizionarea filmelor, exerciții fizice regulate, pictat, jocuri online, bricolaj, grădinărit etc).

Discutați cu prietenii sau familia prin telefon/mediul online inclusiv despre stările dumneavoastră emoționale și gândurile pe care le aveți, evitarea dezvăluirii acestora nu este de ajutor; veți descoperi foarte probabil că și ceilalți au stări/gânduri similare și vă pot împărtăși din metodele lor de a face față situației.

Fiți indulgenți cu dumneavoastră, nu are sens să vă criticați pentru că nu mergeți la serviciu sau nu mai puteți să faceți lucrurile pe care le făceați de obicei; practic sunteți util social prin efortul dumneavoastră de a rămâne în casă.

Folosiți timpul pe care îl aveți la dispoziție, respectiv citiți cartea pe care vă doreați de mult să o citiți, uitați-vă la serialul pe care nu ați avut timp să-l urmăriți din cauza obligațiilor profesionale etc.

Nu vă uitați non-stop la știri, faceți pauze în care introduceți alte activități! Relaxați-vă musculatura periodic, starea de neliniște se poate traduce prin tensiune musculară, astfel încât efectuarea unor simple exerciții fizice vă poate crește confortul psihic!

Informați-vă doar din surse sigure (site-urile instituțiilor precum Ministerul Sănătății, OMS, UNICEF etc) și nu împărtășiți altora date culese de pe bloguri, site-uri neautorizate, canale neoficiale de orice fel! Mențineți legătura cu medicul curant și comunicați-i orice schimbări apar în starea de sănătate!

Monitorizați-vă în mod regulat parametrii pe care medicul curant va indicat să-i monitorizați, dar evitați să petreceți tot timpul făcând acest lucru! Un program cât mai diversificat vă poate ajuta în acest sens.

 

Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles