Află ce presiune trebuie să ai, de fapt, la anvelope atunci când afară este ger. Este un detaliu pe care toți șoferii ar trebui să-l știe pentru a evita greșelile.
Iarna, atunci când temperaturile din aer sunt sunt mai mici, și asfaltul devine foarte rece. În sezonul rece e bine să folosești cauciucuri de iarnă, care își vor menține elasticitatea și atunci când e ger.
Un aspect important este reprezentat de presiunea din anvelope, care trebuie setată corect. Dacă afară este ger, temperatura asfaltului poate scădea sub limita de îngheț, astfel că există un risc foarte mare de a se produce polei.
Acesta este unul dintre motivele pentru care cauciucurile de vară trebuie înlocuite cu cele de iarnă, înaintea sezonului rece. Anvelopele de vară devin rigide atunci când sunt temperaturi scăzute, iar aderența lor se va reduce.
În cazul anvelopelor de iarnă, cauciucul din care acestea sunt fabricate își păstrează elasticitatea chiar și la cele mai scăzute temperaturi. Pentru o aderență optimă, presiunea din anvelope trebuie setată corect.
O presiune de 2.2 bari este cea potrivită pentru anvelope, în general. Fiecare producător auto poate stabili, însă, presiunea corectă din pneuri.
Presiunea corectă este menționată pe etichetele lipite de unele zone ale mașinii, dar și în manualul de utilizare al autoturismului.
Atunci când presiunea e prea mică, acest lucru poate să ducă șa o uzură prematură a cauciucurilor. Pe de altă parte, în caz că presiunea e prea mare, aderența scade, iar riscul de explozie va crește.
Dacă vrei să afli recomandările privind presiunea din anvelope, acestea se pot găsi pe capacul de la rezervorul mașinii sau pe stâlpul autovehiculului.
De asemenea, informațiile despre presiune pot fi găsite și în cartea mașinii, dar și în fișa tehnică a anvelopei sau în documentele de proveniență ale acesteia.
În final, dacă nu reușești să găsești nicăieri informațiile, poți consulta site-ul producătorului anvelopei, notează Promotor.ro.
Dacă temperatura de afară urmează să scadă sub 0 grade, trebuie să mărești presiunea din anvelope cu 0.2 bari. În plus, dacă drumul este acoperit de zăpadă, se poate reduce presiunea din pneuri la 2 bari sau la 1.8 bari, pentru mai multă aderență și pentru a mări suprafața de contact a anvelopei.