News

Ce primărie va da 5 milioane de euro pentru ridicarea mașinilor și blocarea roților. Valoarea contractului poate crește cu 50%

Primăria Sectorului 4 are în plan achiziția unor servicii de ridicare și blocare-deblocare a roților pentru autovehiculele parcate neregulamentar.
02.12.2022 | 12:58
Ce primarie va da 5 milioane de euro pentru ridicarea masinilor si blocarea rotilor Valoarea contractului poate creste cu 50
O firmă privată se va ocupa de ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Sectorul 4 Colaj Fanatik/ Foto: Hepta& Inquam Photos / George Călin
ADVERTISEMENT

Primăria Sectorului 4 București vrea să externalizeze serviciile de ridicare și de blocare a roților mașinilor ce sunt parcate neregulamentar pe locurile de parcare de reședință sau în parcajele publice amenajate în sector. Până acum, această responsabilitate era în sarcina Direcției de Mobilitate Urbană Sector 4, instituție subordonată primăriei și care se ocupă în prezent de ridicări, blocări de roți și amenzi pentru parcare neregulamentară.

Contractul va avea o durată de 48 de luni

Pe 28 noiembrie 2022, Direcția de digitalizare urbană și regenerare urbană, Primăria Sector 4 și Direcția Mobilitate Urbană au postat un anunț de participare pe e-licitatie.ro, în calitate de autorități contractante, pentru semnarea unui acord-cadru, obiectul achiziției publice fiind “Servicii de ridicare și blocare-deblocare a roții vehiculelor staționate neregulamentar pe raza Sectorului 4”. Direcția de digitalizare este și ea o instituție subordonată Primăriei Sector 4.

ADVERTISEMENT

În descrierea succintă a achiziției de pe platforma e-licitatie.ro, consultată de FANATIK, se menționează că “obiectul achiziției îl reprezintă semnarea unui Acord-Cadru, care să stabilească termenii, condițiile precum și cadrul legal, financiar, tehnic și administrativ pentru atribuirea Contractelor subsecvente, în vederea asigurării de către ofertanți, în condiții de siguranță, operativitate și eficiență financiară, a prestării serviciilor descrise prin caietul de sarcini”. 

„Autoritatea contractantă a estimat valoarea maximă a acordului-cadru la 24.998.400,00 lei fără TVA. Valoarea celui mai mare contract subsecvent a fost stabilită la suma de 1.041.600,00 lei fără TVA”, se mai scrie în anunțul de participare. Practic, acordul-cadru, care va avea o durată de 48 de luni, va fi de aproximativ 5 milioane de euro, la care se vor adăuga cheltuielile suplimentare aferente contractelor subsecvente.

ADVERTISEMENT

La rubrica descrierea achiziției publice se dau mai multe detalii. „Autoritatea contractantă dorește achiziționarea unor servicii de ridicare vehicule parcate neregulamentar, constând într-un număr de 16128 ore de servicii de ridicare vehicule prestate de luni până vineri, în intervalul orar 06.00 – 22.00/ program zi, 8064 ore servicii de ridicare vehicule prestate de luni până vineri, în intervalul orar 22.00 – 06.00/ program noapte, 9216 ore servicii de ridicare vehicule prestate în zilele libere de sâmbătă și duminică sau în zilele în care sunt sărbători legale, 34560 ore. Închiriere personal specializat / macaragiu, 103.680 ore”, se scrie în documentul consultat de FANATIK.

Ofertele se depun până pe 10 ianuarie 2023

“Servicii de blocare/deblocare roata/ legător de sarcină. Ridicările vizează vehicule cu masa totală cuprinsă între 2,5 tone și 3,5 tone, existând și situații punctuale în care vehiculul ce necesită serviciile de ridicare depășește masa totală de 3,5 tone.”, se mai notează în anunțul de participare. De asemenea, se specifică faptul că autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de suplimentare a volumului serviciilor deja achiziţionate, în aceleaşi condiţii contractuale, în cazul în care necesitatea va crește, față de numărul maxim solicitat, cu respectarea normelor legale în vigoare.

ADVERTISEMENT

„Pentru serviciile ce fac obiectul acordului-cadru, cantitatea de servicii ce poate fi achiziţionată suplimentar: 50% din cantitățile maxime estimate pentru acordul-cadru pentru fiecare tip de serviciu în parte. Intervalul de timp în care poate produce efecte o asemenea opţiune: atât timp cât este valabil acordul-cadru.”, se mai specifică în anunț. Așadar, actualul acord cadru poate fi suplimentat cu 50%, ceea ce înseamnă că valoarea achiziției va ajunge la aproximativ 7,5 milioane de euro, fără să mai socotim contractele subsecvente.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru data de 9 ianuarie 2023. În prezent, pe site-ul Direcției de Mobilitate Urbană Sector 4, șoferii sunt informați că trebuie să plătească câte 100 de lei pentru ridicarea, transportul și depozitarea autovehicului, ceea ce înseamnă o amendă totală de 300 lei.  Se mai percep 50 de lei pe zi pentru depozitarea autovehicului după primele 24 de ore.

ADVERTISEMENT

Deblocarea unei roți costă între 50 lei și 250 lei

Pentru deblocarea roților se plătesc 50 de lei, dacă șoferul se află la prima abatere. Dacă nu se solicită deblocarea roții în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi de 100 lei și se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situația. La a doua abatere pentru același număr de înmatriculare se plătesc 100 de lei (apoi 250 lei pe zi dacă nu se solicită deblocarea după prima zi) și 250 lei pentru a treia abatere.

ADVERTISEMENT

În decembrie 2021, Primăria Capitalei a anunțat că va permite primăriilor de sector să ridice mașinile parcate neregulamenar de pe marile bulevarde, sarcină de care se achita Compania Municipală Managementul Transportului București SA, care a intrat în dizolvare. Până atunci, primăriile de sector puteau să ridice mașinile aflate doar pe străzile de cartier, marile bulevarde fiind în administarea Primăriei Capitalei.

„De aproape 2 ani, nimeni nu se mai ocupă de operarea acestui serviciu public, prin urmare PMB trebuie să lase această sarcină în sarcina altor entități. S-a ajuns la situații de neimaginat și foarte mulți automobiliști ignoră semnele de circulație, iar de multe ori mașinile sunt parcate ilegal. Proiectul propus de mine lasă sectoarele să facă acest serviciu și pe bulevardele PMB, iar aceștia pot externaliza serviciul de ridicare către companii private (prin realizarea unor contracte publice)”, a scris pe Facebook consilierul Nicorel Nicorescu, inițiatorul proiectului.