News

Ce s-ar putea întâmpla cu trecerile pentru pietoni din apropierea instituțiilor de învățământ din Capitală

Un proiect aflat pe masa de lucru a şedinţei de miercurea viitoare a Consiliului General al Capitalei prevede o schimbare importantă pentru trecerile de pietoni din apropierea școlilor.
28.05.2021 | 22:39
Ce sar putea intampla cu trecerile pentru pietoni din apropierea institutiilor de invatamant din Capitala
ADVERTISEMENT

Trecerile de pietoni nesemaforizate care se află la o distanță mai mică de 300 de metri de școli ar urma să fie supraînălțate.

Cele vizate vor fi alese de administratorii drumurilor, sub coordonarea Administraţiei Străzilor și cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti.

ADVERTISEMENT

Ce s-ar putea întâmpla cu trecerile pentru pietoni din apropierea instituțiilor de învățământ din Capitală

„În vederea sporirii gradului de siguranţă rutieră din proximitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Bucureşti, se aprobă demararea procedurilor de supraînălţare a trecerilor de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de oricare din intrările în incinta acestora, acolo unde nu se afectează circulaţia mijloacelor de transport în comun,” prevede respectivul proiect, potrivit Agerpres.

Un studiu realizat de Administraţia Străzilor va trasa criteriile în baza cărora lucrările necesare supraînălţării vor fi realizate.

ADVERTISEMENT

Consiliul General al Municipiului București sau Consiliile locale de sector vor aproba documentațiile tehnico – economice ale proiectelor.

Conform referatului de aprobare, semnat de consilierul municipal USR PLUS Ana Ciceală, în jur de 1.800 – 2.100 de oameni au murit în ulimul deceniu în accidente rutiere, în țara noastră.

ADVERTISEMENT

România, pe primul loc în UE la mortalitatea provocată de accidentele rutiere

În plus, România este pe primul loc la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește numărul de victime ale accidentelor rutiere, raportat la numărul de locuitori.

Un raport al Comisiei Europene, pentru anul 2019, a arătat că media europeană a fost de 51 de decese la un milion de locuitori. În țara noastră au fost întregistrate 91 de decese la milionul de locuitori

ADVERTISEMENT

Ana Ciceală a expplicat că supraînălțarea este cea mai bună soluție. Dungile de vopsea în relief, limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm şi indicatoarele de semnalizare sau presemnalizare nu sunt suficiente, pentru că nu obligă soferii să încetinească, efectiv.

„Limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm sunt foarte incomode pentru biciclişti, sunt problematice în cazul deszăpezirilor, sunt de cele mai multe ori rupte în cadrul acţiunilor de îndepărtare a zăpezii şi, în general, dispar în maxim un an de la instalare,” a declarat acesta, potrivit sursei citate anterior.

„Avantaje suplimentare ale supraînălţării trecerilor de pietoni: reducerea spre zero a diferenţei de nivel dintre trotuare şi asfalt, lucru foarte util pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru ceilalţi cetăţeni care folosesc cărucioare,” a adăugat.

ADVERTISEMENT