Încetarea stării de urgență care va avea loc pe data de 15 mai va aduce cu sine relaxarea măsurilor impuse de autorități și totodată redeschiderea saloanelor de înfrumusețare și frizeriilor, dar nu oricum, ci sunt impuse anumite reguli stricte de care trebuie să țină cont atât angajatul, cât și clientul.
Autoritățile au emis câteva recomandări și măsuri care s-ar putea lua după încetarea stării de urgență. În privința frizeriile și saloanelor de înfrumusețare angajatorii trebuie să informeze clienții că accesul se face numai după verificarea temperaturii care se va efectua la momentul sosirii la programare.
Așadar, în privința acestor unități desfășurarea activităților de îngrijire personală se va face numai în baza unei programări prealabile, păstrându-se distanța minimă de cel puțin 2 metri între două persoane.
De asemenea, angajatul mai este obligat să poartă mască de protecție care va fi schimbată după 4 ore, dar și mănuși care vor fi aruncate la coșul de gunoi după fiecare client.
La rândul său persoana care se prezintă la salonul de înfrumusețare este obligată să păstreze distanța minimă socială.
1. Prin activitatea de îngrijire personală se înțelege activitatea desfășurată în spații special destinate pentru frizerie, coafură, manichiură, pedichiură și cosmetică.
2. Accesul la aceste servicii se realizează cu programare prealabilă, astfel încât să nu existe persoane în așteptare în interiorul incintei, asigurându-se o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client și o distanță minimă de 2 m, între oricare 2 persoane apropiate;
3. La efectuarea programării, clientul va fi informat asupra faptului ca accesul în interiorul incintei se va realiza doar după verificarea temperaturii, care nu trebuie să depășească 37 grade, sub rezerva absenței simptomelor virozelor respiratorii și cu dezinfecția mâinilor.
Operatorul economic are obligația de a pune la dispoziție materialele și substanțele necesare.
4. Personalul angajat are obligația de a purta în permanență mânuși și mască, iar după fiecare client se va proceda la dezinfectarea instrumentarului și suprafețelor de lucru.
5. Măștile de protecție utilizate de personal vor fi schimbate la un interval de cel mult 4 ore, iar mânușile vor fi dezinfectate după fiecare client.
6. Incinta va fi aerisită la un interval de cel mult 2 ore.