Invitat la DC News, Titi Aur a explicat cum poate fi scăzut numărul de morți din accidente rutiere și despre ce nu trebuie făcut niciodată, ca șofer, pe autostradă. Titi Aur a comentat un accident care a avut loc pe autostrada A1, la ieșirea din Arad, acolo unde un camion condus de un cetățean turc a dat în marșarier și a fost lovit de o mașină care venea din spate.
Titi Aur a subliniat că manevra este foarte periculoasă, deci interzisă, însă vina nu este exclusiv a șoferului camionului. Acesta nu ar fi avut viteză mare, astfel că șoferul autoturismului care circula regulamentar trebuia să fie mult mai atent. Așadar, accidentul putea fi evitat dacă mașina din spate nu ar fi circulat cu viteză mare.
”Începem cu un accident pe o autostradă din România, pe A1, la ieșirea din Arad. Avem aici o mașină făcută praf din cauza unui camion condus de un cetățean turc care a decis să dea în marșarier pe autostradă”, a explicat jurnalistul Florin Răvdan, moderatorul emisiunii. Titi Aur a analizat scena, după care a tras concluziile.
”Nu aș spune neapărat că doar din cauza cetățeanului turc deoarece camionul ăla nu dădea cu 180km/h cu spatele că și cu fața merge doar cu 90. Cu spatele probabil că avea 5-7-10 km/h. Este o vină comună. E foarte posibil că acel camion dădea cu spatele, dar nici cel care venea din spate cu mașina nu era atent.
Este adevărat că este mai mult decât interzis să dai cu spatele pe autostradă, este foarte periculos, dar nici cel din spate nu avea de ce să intre cu atât de mare viteză într-o mașină care dădea cu spatele”, a explicat Titi Aur. Fostul mare campion de raliuri a observat cum șoferul implicat în accident a fost rănit, dar a supraviețuit datorită calității ”superioare” a autoturismului modern.
Titi Aur a subliniat că numărul de decese în accidente rutiere a scăzut datorită avansului tehnologic al mașinilor, nu datorită conducerii prudente. Sistemele pasive ar juca un rol esențial în absorbția impactului, dar și în prevenirea deceselor, chiar și în cazul accidentelor grave. ”Știu că șoferul a fost accidentat, dar nu a murit.
Ce îmi spune mie acest lucru?! Îmi întărește acea convingere și demonstrează că acea afirmație făcută de mine, că a scăzut numărul de morți nu pentru că suntem noi mai cuminți, nu pentru că circulăm noi mai în siguranță, nu pentru că noi facem ceva, ci pentru că avem aceste mașini care ne protejează, a crescut calitatea autovehiculului și pentru că sistemul de intervenție este foarte eficient.
A fost cu foarte mult noroc, dar demonstrează încă o dată că mașina, în ziua de astăzi, te protejează foarte mult, salvează foarte mult, contribuie la scăderea numărului de morți”, a completat Titi Aur. Așadar, Titi Aur critică autoritățile care și-ar asuma pe nedrept numărul în scădere al morților rutiere, cu toate că 4 oameni își pierd viața în țara noastră la fiecare 24 de ore pe drumuri.
O rată de mortalitate de 4,5 ori mai mare decât Franța, ”ajustată” din pix de autoritățile de la noi, conform fostului mare campion. ”Când spun autoritățile: Uite a scăzut numărul de morți, ar trebui să tacă, ar trebui să înghită în sec, să nu mai spună asta pentru că, da, statistic a scăzut numărul de morți, numărul de răniți grav a mai fost scăzut și din pix, cât mai salvează mașina, cât mai salvează ISU, cât mai scade din pix, și gata, e bine și la vară cald. Nu e nici bine și nici la vară cald, iar autostrada în România nu este un loc sigur. Se moare în România de 4.5 ori mai mult decât în Franța, pe autostradă“, a declarat Titi Aur la DC News.