Life

Ce se află, de fapt, în cea mai cunoscută stație de metrou. Milioane de români au trecut pe acolo fără să bage de seamă. Puțini își mai aduc aminte dezastrul

Misterul pe care îl ascunde, în realitate, cea mai cunoscută stație de metrou. Călătorii mai pot observa și acum urmele catastrofei.
16.03.2024 | 10:00
Ce se afla de fapt in cea mai cunoscuta statie de metrou Milioane de romani au trecut pe acolo fara sa bage de seama Putini isi mai aduc aminte dezastrul
Misterul pe care îl ascunde, în realitate, cea mai cunoscută stație de metrou. Călătorii mai pot observa și acum urmele catastrofei. Sursa foto: Instagram / alx.von
ADVERTISEMENT

Ce se află, de fapt, în cea mai cunoscută stație de metrou. Milioane de români au trecut pe acolo fără să bage de seamă. Puțini își mai aduc aminte dezastrul care a avut loc în urmă cu mai bine de 36 de ani. Ce s-a întâmplat.

Misterul pe care îl ascunde, în realitate, cea mai cunoscută stație de metrou. Călătorii mai pot observa și acum urmele catastrofei

Misterul pe care îl ascunde, în realitate, cea mai cunoscută stație de metrou. Călătorii bucureșteni mai pot observa și acum urmele catastrofei care a distrus mai multe echipamente electrice, semnale și camere de serviciu.

ADVERTISEMENT

Foarte puține persoane mai țin minte inundația care s-a produs pe 1 mai 1987, în perioada în care se construia Pasajul Unirii. Stația de metrou cu același nume a fost afectată din cauza unui excavator care a lovit un canal de colectare al râului Dâmbovița.

Mai târziu, o ploaie torențială a dus la creșterea debitului apei care a spart canalul și a dus la inundarea șantierului. Apa a ajuns până la peroanele M1, fiind semnalizată în jurul orei 20:30. Mai mulți ingineri și oficiali de partid s-au întrunit pentru a găsi soluția potrivită.

ADVERTISEMENT

La orele 04:00 apa de la stația de metrou Piața Unirii ajunsese la 30 de centimetri deasupra peroanelor. Acest lucru i-a făcut pe ingineri să desființeze batardoul de la Pasajul Mărășești, ducând la o reducere în curgerea apei în stație.

Câteva ore mai târziu pompierii, militarii și inginerii s-au adunat pentru a aduce pompe care să scoată apa din stație. Fostul președinte comunist, Nicolae Ceaușescu, a vizitat locul inundat, asigurând oamenii că metroul se va redeschide rapid. A doua zi s-a și întâmplat acest lucru.

ADVERTISEMENT

Stația de metrou Piața Unirii și urmele inundației din 1987

Octavian Udrişte, inginerul supranumit „părintele metroului bucureștean”, a povestit în urmă cu ceva vreme că stația de metrou Piața Unirii păstrează și în ziua de azi urmele inundației din 1987. Regretatul inginer s-a numărat printre cei care s-au aflat la fața locului.

„Cine se uită cu atenție va observa și acum dârele de pe pereții de la stația Piața Unirii, aflate la doi metri și jumătate în sus de șină. Se întâmpla într-o sâmbătă, pe la ora 21:00, capacitatea conductelor de evacuare a apei era insuficientă.

ADVERTISEMENT

Apa s-a revărsat în piață. Apoi, a ajuns în metrou, a fost groaznic. După ce a stat ploaia, am început să scoatem apa cu pompele. Luni, a venit tovarășul Ceaușescu însoțit de un secretar al CC-ul. Eu eram pe șantier și m-a întrebat când îi dăm drumul.

I-am răspuns că miercuri seara vom face ultimele probe, iar joi dimineața deschidem metroul. A plecat repede, pentru că secretarul Coman, care îl însoțea i-a spus: «Tovarășul, haideți să plecăm, că încurcăm aici, dânșii știu să își facă treaba!».

Și am scăpat…Am avut mare noroc că instalațiile de siguranță a circulație și echipamentele de comandă a semnalelor – chiar dacă au luat apă, după ce au fost uscate, au funcționat. Așa de bune erau”, a mărturisit Octavian Udriște pentru hotnews.ro.

ADVERTISEMENT