Momentul în care evaluările naționale se vor putea ține digital pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a fost dezvăluit de subsecretarul de stat din Educație, Jean Badea. Informațiile au venit în contextul în care strategia de digitalizare a fost dezbătută astăzi de Ministerul Sănătății.
Jean Badea a explicat pentru Edupedu că „cel mai probabil începând din 2023-2024” evaluările naționale se vor putea ține digital pentru clasele menționate mai sus.
El a mai precizat că este nevoie de doi ani pentru achiziționarea de dispozitive, conectarea la internet a aproximativ 2.000 de școli și formarea profesorilor.
Totodată, în cadrul ședinței pentru lansarea Strategiei de Digitalizare a Educației din România 2021-2027- SMART-Edu, subsecretarul de stat a explicat și că este nevoie de tehnologie la clasele mici, preșcolare și primare.
Autoritățile estimează că peste doi ani va exista internet în toate comunitățile din România și tehnologia va aduce multe schimbări benefice sistemului de învățământ.
„Realizarea de programe de alfabetizare digitală timpurie, încă de la grădiniță, ne-ar permite să utilizăm tehnologia atunci când susținem examenele naționale pentru clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a sau să introducem tehnologia când susținem testele PISA”, a explicat Jean Badea, coordonator al strategiei de digitalizare
El a mai adăugat și că „discuțiile între noi sunt ca, în câțiva ani – vom face o evaluare, nu am un termen exact – să transferăm toate examenele” în digital, incluzându-le aici și pe cele de titularizare.
„În România, competența digitală e inclusă la nivel gimnazial în învățământul obligatoriu, însă studiile arată că este mare nevoie de dezvoltarea acestor competențe încă de la nivelul primar sau preșcolar”, a mai precizat subsecretarul de stat din Ministerul Educației în cadrul conferinței pentru lansarea în dezbatere publică a rspectivei strategii.
De asemenea, Badea a mai explicat și care sunt pașii pe care strategia dezbătută astăzi îi presupune: „revizuirea curriculumului pentru invatamantul secundar, programe pentru copiii cu dizabilitati, dezvoltarea de stagii de practica pentru studenti si o masura inedita se refera la parinti: realizarea de programe de formare pentru parinti care sa le permita acestora sa isi sustina copiii in achizitia de competențe digitale.”