Recent, s-a adoptat o măsură importantă la Bruxelles care va influența viitorul mașinilor pe motorină. Iată ce se va întâmpla cu vehiculele diesel, după această hotărâre.
Viitorul mașinilor pe motorină a devenit recent subiectul unor dezbateri aprinse în Europa. Zvonurile despre posibila dispariție a acestor vehicule de pe străzile europene au stârnit îngrijorare în rândul proprietarilor și al industriei auto. Ce decizie a luat Comisia Europeană?
Recent, s-au iscat dezbateri intense despre soarta mașinilor diesel în Uniunea Europeană. Totul a pornit de la noile norme de poluare Euro 7 și temerile exprimate de ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.
Volker Wissing, îngrijorat de impactul noilor norme de poluare Euro 7, a trimis o scrisoare direct către Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, cerând lămuriri.
Ministrul a avertizat că aceste norme ar putea duce la scoaterea din circulație a milioane de mașini diesel Euro 5 și Euro 6 în doar doi ani. El a argumentat că, în condiții normale de funcționare, când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă, mașinile ar putea depăși limitele de emisii impuse.
Însă Comisia Europeană a intervenit rapid pentru a liniști aceste temeri. Se pare că noile norme Euro 7 nu vor duce la interzicerea sau scoaterea din circulație a mașinilor diesel care sunt deja pe piață.
“Noile standarde de emisii nu vor afecta retroactiv vehiculele existente pe piață. Nu va exista o retragere din circulație a autovehiculelor diesel actuale”, a clarificat Thierry Breton, comisarul european pentru Piața Internă, potrivit playtech.ro.
Cu toate acestea, industria auto din Germania este îngrijorată de noile reguli pentru mașinile diesel în Europa. Ei se tem că acestea ar putea afecta mașinile care sunt deja pe străzi, nu doar cele noi. De asemenea, există îngrijorări serioase privind impactul economic al acestor schimbări asupra industriei auto.
În Germania, la începutul anului 2024, existau aproape 49 de milioane de mașini, potrivit datelor Autorității Federale de Transport Auto. Dintre acestea, peste 8 milioane sunt mașini diesel moderne, care respectă standardele Euro 5 și Euro 6.
Vestea bună este că Uniunea Europeană a spus clar că aceste 8 milioane de mașini nu vor fi afectate de noile reguli. Ele vor putea circula în continuare fără probleme. Normele se vor aplica doar mașinilor noi, produse după sfârșitul anului 2026.
Chiar dacă vin reguli noi pentru mașinile pe motorină, cele aflate deja pe străzi vor putea fi folosite în continuare. În paralel, industria auto se va orienta către producția de vehicule conforme cu standardele Euro 7. Acestea vor fi mai stricte în ceea ce privește emisiile poluante.