Legea spune ce se întâmplă dacă spargi un produs în supermarket și când nu ar trebui să plătești daunele. Multor persoane li se întâmplă astfel de incidente, însă ce este de făcut?
Aproape fiecare dintre noi a spart accidental un produs în magazin sau măcar a asistat la o asemenea situație. Cele mai multe persoane sunt convinse că trebuie să plătească de îndată produsul spart în mod neintenționat, dar acest lucru nu este mereu valabil, potrivit legii.
De altfel, nu întotdeauna clientul este cel vinovat de spargerea unui produs din magazin. Oricine poate ajunge să spargă din greșeală un produs cu ambalaj din sticlă dacă nu este amplasat corect pe raft.
În asemenea cazuri, nu i se poate atribui vina exclusiv clientului, așa că nu trebuie să mergi să plătești imediat produsul spart. Sunt anumite lucruri de care trebuie să ții cont în care ai parte vreodată de un astfel de incident atunci când mergi la cumpărături.
Dacă atingi o sticlă și aceasta s-a spart, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să verifici dacă există o bară de protecție la raft. Raionul de băuturi trebuie neapărat să aibă astfel de bare pentru ca produsele să se mențină stabilizate, după cum spune legea, notează realitatea.net.
În lipsa barelor de protecție se pot produce accidente precum spargerea sticlelor. Într-un astfel de caz, responsabilitatea nu îi revine clientului, ci lucrătorului din supermarket. Legea referitoare la amplasarea mărfurilor spune clar că există standarde care trebuie respectate în cazul distanței dintre rafturi.
Mai exact, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât trebuie să crească și distanța dintre rafturi. Iată cum trebuie dispuse rafturile, în funcție de suprafața magazinului respectiv:
În cazul în care ți se solicită să plătești daune pentru produsele sparte, nu ar trebui să faci acest lucru imediat, mai ales dacă incidentul nu s-a produs din vina ta și magazinul nu respectă cele enumerate mai sus.
În schimb, trebuie să soliciți cartea de reclamații și să detaliezi acolo modul în care s-a produs incidentul. Dacă nu se poate ajunge la o soluție mulțumitoare, atunci nu-ți rămâne decât să contactezi Agenția pentru Protecția Consumatorilor.