Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Florin Barbu, a vorbit despre efectele unei eventuale boicotări asupra supermarketurilor din România, după modelul Croației.
În cadrul unor declarații de presă, Florin Barbu, ministrul agriculturii, a fost întrebat despre efectele unei boicotări ale supermarketurilor din România. El a menționat că procesatorii români vor da faliment în acest caz.
„Sigur, noi trebuie să promovăm produsele românești, astfel încât românii să cumpere aceste produse, să aibă acces la aceste produse. Noi și la Ministerul Agriculturii avem în fiecare lună târg cu produse agroalimentare românești, unde invităm toți bucureștenii să vină să cumpere aceste produse de calitate.
Dar cred că acesta este mai mult un subiect politic, pentru că în magazinele de retail din România, 70% din aceste produse sunt românești. Sunt realizate de către procesatori români. Știți ce ar însemna ca o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu vândă produse procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români.
Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde – că merg în piețe, că merg în retail, că merg în magazinele de cartier – să cumpere și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat ministrul Florin Barbu.
Locuitorii Croației au protestat împotriva creșterii nejustificate a prețurilor. Astfel, mișcarea a fost inițiată de Asociațiile pentru protecția consumatorilor. Croații au decis să nu mai cumpere din magazine, pentru câteva zile.
Conform datelor furnizate de administrația fiscală, vineri, 24 ianuarie, boicotul a dus la scăderea cu 53% a vânzărilor comercianților, comparativ cu vinerea precedentă, scrie AFP, citat de realitatea.net. Cifra de afaceri a scăzut cu 42%, comparativ cu o zi obișnuită.
Datele Asociațiilor pentru protecția consumatorilor arată că, în ultimii trei ani, prețurile alimentelor au crescut cu peste 30%. Prețurile la ouă au crescut cu până la 58%, iar pâinea s-a scumpit cu 44%.
Guvernul a luat măsuri în urma boicotului, așa că s-a stabilit un preț maxim pentru 70 de produse de consum de bază. Konzum, cel mai mare lanț de supermarketuri din Croația, a anunțat că va îngheța sau reduce prețurile pentru 250 de produse timp de patru luni, conform sursei menționate.