News

Ce subiect i-ar fi putut încurca pe liceeni la proba de limba română, de la Bacalaureat! “E puțin interpretabilă”

Ce subiect i-ar fi putut încurca pe liceeni la limba română, Bacalaureat 2021, subiecte explicate de Mihaela Ignat, profesor consultat de FANATIK
28.06.2021 | 14:38
Ce subiect iar fi putut incurca pe liceeni la proba de limba romana de la Bacalaureat E putin interpretabila
Absolvenții de liceu au avut parte de subiect eușoare la limba română. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Nopți nedormite, emoții multe, dar și griji fără acoperire. Cel puțin aceasta pare a fi concluzia profesorilor de limba română după ce au apărut subiectele pentru Bacalaureat. Mihaela Ignat a explicat pentru FANATIK cum puțină atenție putea să aducă o notă chiar mare.

Mai mult decât atât, nu era nevoie de muncă suplimentară pentru un calificativ bun. Un singur lucru ar fi putut să dea peste cap nota elevilor – faptul că au avut în examen un subiect pe care l-au primit și la simulare.

ADVERTISEMENT

Ce subiect i-ar fi putut încurca pe elevi la limba română, Bacalaureat!

„Din punctul meu de vedere a fost o surpriză subiectul III pentru că, de ce spun asta, o surpriză pentru că eu am elevi și la casă, am elevi pe care îi și pregătesc pentru examen și atunci, vă spun sincer, nu au acordat o foarte mare atenție nuvelei “Moara cu noroc” pentru că au avut-o la simulare.

Și cumva s-au gândit că nu mai este așa o probabilitate foarte mare să li se dea. “Moara cu noroc” în schimb este un subiect accesibil, epicul, în general, este un subiect accesibil, deci din punctul meu de vedere ca profesor de română a fost ușor” , a explicat Mihaela Ignat.

ADVERTISEMENT

Fără capcane, dar cu un subiect la care puțini elevi se mai așteptau. „Doar că s-ar putea să avem surprize pentru că, v-am spus, mulți nu au luat așa în serios “Moara cu noroc” și s-au pregătit mai mult, probabil, la basm, la romane, de ce nu și la poezie, au mers pe principiul că probabil nu o să li se dea.

În schimb, celelalte subiecte au fost accesibile, nu aveau nevoie de foarte multă pregătire pentru subiectul I și II pentru că au fost pe text mare, mare. A fost un text foarte accesibil, ușor de înțeles și în ceea ce privește textul argumentativ, la fel, a fost destul de ușor”, a mai spus profesoara.

ADVERTISEMENT

Ce subiecte s-au dat la limba română, Bacalaureat 2021

Subiectul II este cel care ar putea să facă diferența. Mihaela Ignat a explicat că aici ar putea să aibă elevii probleme seriose. Se întâmplă lucrul acesta și pentru că nu sunt atât de pregătiți și nu știu să analizeze atât de ușor o poezie

„Se putea aborda, din text luai exemplele simple și puteai tu să dai exemplele personale destul de simplu pentru că au avut în testele de antrenament multe lucruri asemănătoare.

ADVERTISEMENT

Ceea ce putea să le mai dea bătăi de cap să știți că ar putea să fie subiectul II pentru că este liric. Copiii nu sunt atât de pregătiți și nu știu să analizeze atât de ușor o poezie. E destul de greu să iei în considerare figuri de stil, imagini artistice și faptul că ei avut și perioada aceasta cu pandemia și cu lipsa de exercițiu s-ar putea să-și spună cuvântul.

Adică eu cred că aici vor fi problemele, subiectul II, o poezie nu e greu de comentat, doar că liricul în general pune probleme și subiectul III, dar nu pentru că este grea nuvela, ci pentru că veți vedea la rezultate, ei nu s-au pregătit suficient crezând că nu are cum să le dea din nou nuvela”, a mai spus cadrul didactic.

Bacalaureat 2021, mai dificil față de primul examen pandemic

De asemenea, Mihaela Ignat a mai zis că anul acesta a fost un examen mai greu față de primul desfășurat în condiții de pandemie. „Se poate lua o notă onorabilă fără probleme strict cu ceea ce s-a făcut la clasă. Nu era nevoie de altceva.

Subiectele de BAC, în general, dacă la clasă se predă nu ai nevoie de meditații și nu vor avea nevoie în următorii ani până se va modifica BAC-ul, cei care trec în clasa a IX-a acum. Deci strict cu ceea ce se face la clasă se putea lua o notă mare.

Cred că a fost puțin mai greu față de anul trecut din perspectiva subiectului II. Pentru că la subiectul II anul trecut nu au avut liric. Poezia este greu de comentat pentru cei care nu au exercițiu și e puțin interpretabilă. Așa, dacă le dădeau o perspectivă narativă sau indicații scenice ar fi fost mult mai simplu.

Strict din acest motiv a fost mai greu. În rest, anul trecut și acum au avut ok, acum au avut nuvela, anul trecut dramaticul, deci nu au avut poezie la subiectul III așa că nu aveau de ce să se plângă foarte mult.

Subiectul I a fost cam la fel în ambii ani, v-am spus, puțin mai greu anul acesta subiectul II, dar la fel dacă erau atenți în clasă și ei lucrau testele de antrenament nu ar fi trebuit să fie probleme”, a adăugat profesoara.

ADVERTISEMENT