Cum pot proceda românii din diaspora în cazul în care urmează să li se expire buletinul. Autoritățile oferă alternative în cazul în care aceștia nu se pot întoarce în țară pentru a parcurge pașii necesari înlocuirii documentului.
Românii din străinătate trebuie să fie mereu atenți la documentele de identitate. În cazul în care acestea sunt pe cale să expire, ei trebuie, de regulă, să se întoarcă în țară pentru a parcurge procesul.
Totuși, nu toată lumea se poate întoarce în România atunci când apare o astfel de situație. Autoritățile vin cu o soluție prin intermediul misiunilor diplomatice, potrivit capital.ro.
Misiunile diplomatice nu pot emite buletine, însă pot facilita reînnoirea acestora cu ajutorul unei procuri speciale. Aceasta permite unei persoane aflate pe teritoriul României să efectueze procedurile necesare în numele solicitantului.
Deși legislația spune că eliberarea unui nou buletin se face exclusiv în România, misiunile diplomatice oferă posibilitatea ca persoana desemnată să meargă în locul solicitantului la Serviciul Public de Evidență a Populației pentru a finaliza procedura.
Pentru a începe acest demers, românii din diaspora trebuie să se prezinte la misiunea diplomatică sau oficiul consular cu actul de identitate românesc valabil, pașaport, titlu de călătorie sau buletin, în original și trei copii.
De asemenea, este nevoie de cinci fotografii color recente, de dimensiunea 3 cm x 4 cm, cu bandă albă de șapte milimetri la bază și datele complete ale persoanei împuternicite, cu o copie a cărții de identitate a acesteia, potrivit sursei citate.
Mai departe, solicitantul din străinătate trebuie să facă o programare pe platforma econsulat.ro, acolo unde va solicita autentificarea procurii. După obținerea acesteia, persoana aflată în România se poate prezenta la Serviciul Public de Evidență a Populației.
Totuși, ca procedurile să poată începe, este nevoie ca persoana împuternicită să prezinte procura consulară autentificată, însoțită de două fotografii ștampilate ale solicitantului.
De asemenea, trebuie să aibă și certificatul de naștere al solicitantului, certificatul de căsătorie sau divorț, în funcție de caz, cartea de identitate expirată, dacă este cazul și documentele care atestă luarea în spațiu a solicitantului, pentru stabilirea domiciliului.
În cazul în care toate documentele de identitate ale solicitantului sunt expirate, misiunea diplomatică poate emite și un titlu de călătorie temporar. Acesta va permite autentificarea procurii pentru reînnoirea buletinului.
Mai mult, românii plecați în afara țării trebuie să știe că și pașapoartele pot fi reînnoite, dar și permisele de conducere, prin intermediul misiunilor diplomatice.