News

Ce trebuie să știe românii care n-au putut să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Anunț clar de la Guvern

Ministrul mediului face un anunț important pentru românii care n-au putut să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Care e obligația comerciantului.
15.03.2024 | 20:44
Ce trebuie sa stie romanii care nau putut sa returneze ambalajele contra garantie la magazin Anunt clar de la Guvern
Anunț important pentru românii care n-au putut să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Sursa foto: hepta.ro / RetuRO SGR / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

În contextul în care sistemul de Garanție – Returnare a fost deja demarat, de la Ministerul Mediului vine un anunț important pentru românii care n-au putut să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Care e obligația comerciantului.

Anunț important pentru românii care n-au putut să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Obligația comerciantului

Din 30 noiembrie anul trecut, Sistemul Garanție-Returnare este funcțional în România. În prezent, cetățenii plătesc mai mult cu 50 de bani pentru băuturile îmbuteliate în recipiente reciclabile. Ulterior, ei recuperează banii prin returnarea ambalajelor la punctele special amenajate. Teoretic, ele ar trebuie să fie prezente în cadrul fiecărui magazin.

ADVERTISEMENT

Din datele oficiale, până în prezent, peste 220 de milioane de ambalaje au fost puse pe piață de la intrarea în vigoare a Sistemului Garanție-Returnare. Din acest total, clienții au returnat aproximativ 20 de milioane de ambalaje. Astfel, oamenii și-au recuperat cei 50 de bani pentru fiecare ambalaj.

Într-o declarație pentru Antena 3, Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a spus că gestionarea punctelor de colectare și a RVM-urilor (n.r aparate de colectare automată) este responsabilitatea exclusivă a magazinelor. ”Există o linie directă pe care comercianții o au cu compania RetuRO.

ADVERTISEMENT

Dacă în ceea ce privește debarasarea de ambalaje, acolo trebuie să facă și compania RetuRO ceva, în ceea ce privește gestionarea punctelor de colectare și în ceea ce privește gestionarea acestor aparate de colectare automată (RVM), responsabilitatea este exclusiv a magazinului. Acesta trebuie să asigure funcționalitatea punctului de returnare”, spune ministrul.

La nivel național pot exista cazuri în care cetățenii să nu poată să returneze ambalajele contra garanție la magazin. Mircea Fechet lămurește ce este de făcut în astfel de cirumstanțe.

ADVERTISEMENT

Astfel, dacă un magazin nu are RVM sau îl are, dar acesta nu funcționează, unitatea comercială nu trebuie să trimită acasă clientul. Magazinul este obligat să colecteze manual ambalajele.

Dacă vă aflați în astfel de situație, nu trebuie să vă întoarceți acasă cu sacoșa plină. ”Clientul nu se întoarce înapoi acasă cu sacoșa plină cu PET-uri. Le va duce la casa de marcat și le va deconta în cash pentru a-și recupera garanția”, explică ministrul.

ADVERTISEMENT

Ultimul lucru care ar trebui să se întâmple ar fi ca cetățeanul să se întoarcă acasă cu traista plină cu bidoane atunci când merge să le ducă la un punct de colectare”, a mai spus ministrul mediului.

În altă ordine de idei, FANATIK îți recomandă alte două materiale pe acest final de săptămână. Sunt cele mai citite din site și oamenii au avut numai reacții pozitive. Așadar, află totul despre locul de muncă plătit cu peste 100 de euro pe tură. N-ai nevoie de studii superioare și nici nu te spetești prea mult. Angajatorul oferă bani în plus pentru munca în weekend sau în zile de sărbătoare.

De asemenea, pentru că tot este post, citește despre peștele cu oase puține și o carne mai delicioasă decât a somonului. E din Marea Neagră și nu costă deloc mult. Puțini români îl includ în meniu

ADVERTISEMENT