Odată cu venirea primei ninsori, șoferii sunt avertizați să verifice dacă mașinile lor sunt echipate corespunzător pentru a circula în siguranță pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Ce trebuie să știi dacă ai cauciucuri all season.
Din diferite motive, mulți șoferi din România își dotează mașinile cu anvelope all season. Cu toate acestea, Registrul Auto Român (RAR) subliniază faptul că utilizarea anvelopelor de iarnă nu este doar recomandată, ci și impusă de lege, iar nerespectarea acestei cerințe atrage după sine sancțiuni.
În conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 5/2011, care aduce modificări la OG nr. 195/2002 referitoare la circulația pe drumurile publice, folosirea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
Anvelopele de iarnă sunt identificate prin inscripționarea literelor „M” și „S” (de la „mud” – noroi și „snow” – zăpadă), care pot apărea sub formele M+S, M.S. sau M&S.
„Anvelopele all-season nu garantează că respectă cerințele legale”, au spus reprezentanții RAR. Acest lucru se întâmplă pentru că denumirea de pe piață nu garantează automat conformitatea anvelopelor cu cerințele pentru condiții de iarnă.
Conform OG nr. 5/2011, unicul semn valid pentru omologarea anvelopelor de iarnă este marcajul M și S. Pe de altă parte, cei de la RAR reamintește că nu există o perioadă fixă pentru păstrarea anvelopelor de iarnă pe mașină.
Titi Aur este, de asemenea, că anvelopele all season nu oferă suficientă protecție în timpul iernii. El a făcut comparație cu hainele, care nu pot fi purtate pe tot parcursul anului, pentru că nu se potrivesc.
„Din punctul meu de vedere, all season nu sunt în regulă. O geacă nu poate fi purtată și vara, și iarna. Vara îți va fi cald, iarna îți va fi frig, deși vei prinde perioadele de primăvară și toamnă când într-adevăr va fi bună. All-season-ul a progresat foarte mult, s-au găsit tot felul de formule și compromisuri, dar depinde foarte mult în ce țară ești.
Anvelopa de iarnă ar trebui lăsată până când știm sigur că nu vom mai ajunge pe zăpadă. Dacă suntem echipați cu anvelope de iarnă și e mai cald afară. Iar aici vorbesc de temperatura solului. Nu este o problemă mare. Când e vorba de sol cu + 6 grade ar trebui să avem anvelope de vară. Dar putem să mergem cu anvelopele de iarnă fără să le supra-solicităm. Trebuie să mergem un pic mai atent”, a declarat Titi Aur, conform dcnews.ro.